Per a organitzar una reunió virtual mitjançant Aules UVD2.0 cal realitzar la sol·licitud de reserva d'una sala amb antelació suficient a l'esdeveniment. El gestor d'Aules UVD2.0 proporcionarà a l'amfitrió les dades de la sala perquè siga possible accedir i convidar als assistents a l'esdeveniment.

Les sol·licituds de sales han de realitzar-se des de la Secretaria Virtual de la Universitat (des de la interfície http://correu.uv.es o entrant directament en https://secvirtual.uv.es/inici). L'opció a seleccionar és ‘Reserva de Espais i recursos’ en la secció ‘Personal’. Per a qualsevol consulta o incidència està disponible l'email multimedia@uv.es.

Es pot reservar un aula UVD2.0 per a mantenir una reunió, xarrades, ponències, fer retransmissions, o fins i tot per a docència per la web. Funciona tant des de dins de la UV com des de l'exterior.

En Aules UVD2.0 s'ofereixen tres tipus de sala que s'adapten a diferents tipologies d'esdeveniments:

  • Tipus 1: Conferència amb un presentador i múltiples assistents. L'amfitrió actua alhora com a presentador. L'amfitrió convida als assistents, o els proporciona la URL i la data i hora de l'esdeveniment. Els convidats poden escoltar al ponent, veure les seues diapositives, escriptori, documents, etc. i xatejar amb ell o amb la resta d'assistents. Els convidats accedeixen mitjançant usuari/contrasenya.
  • Tipus 2: Reunió amb múltiples presentadors. L'amfitrió és un presentador més. Proporciona als assistents la URL, data/hora de l'esdeveniment i ells poden escoltar al ponent, veure les seues diapositives, escriptori, documents, etc. i xatejar amb ell o amb la resta d'assistents. Tots els assistents poden exercir també com a presentadors: comparteixen la seua webcam, el seu micròfon i poden participar amb privilegis de presentador. Els assistents accedeixen mitjançant usuari/contrasenya.
  • Tipus 3. Sala oberta. L'amfitrió sol·licita una sala oberta per a un determinat esdeveniment on és possible accedir i participar simplement coneixent una URL i la data i hora d'inici.

Es disposa d'una sala de proves, per a poder familiaritzar-se amb l'entorn o realitzar tasques de prova com activar/desactivar la webcam i el micròfon, pujar materials, etc.

Des del moment en què es confirma una reserva els amfitrions poden accedir a la sala per a preparar la reunió (consultar en l'apartat Documentació instruccions per a amfitrions).

Requisits tècnics

Els requisits tècnics que han de complir els ordinadors dels assistents a l'esdeveniment perquè puguen accedir a la sala són bàsics. Poden accedir des de –pràcticament- tots els navegadors web i sistemes operatius. En el següent enllaç es pot verificar si el sistema compleix els requisits per a usar el programari Adobe Connect:

http://admin.adobeconnect.com/common/help/es/support/meeting_test.htm

Es recomana que els assistents a les sessions utilitzen auriculars, en lloc d'altaveus, per a evitar ressons i sorolls molests. És habitual la utilització d'auriculars amb micròfon incorporat per a major comoditat.

És possible realitzar una videoconferència usant l'ordinador habitual de treball, ordinadors portàtils, particulars, tablets, smartphones o des de sales preparades en la UV, les Aules UVD2.0 físiques.

Accés des d'un ordinador personal

Si la videoconferència es va a realitzar usant un ordinador propi (cas més habitual), necessitarem normalment una webcam i un micròfon. S'utilitzarà un navegador web i serà necessari tenir instal·lat prèviament Adobe Flash Player.

En l'email de confirmació de la reserva de la sala els administradors del servei li proporcionaran el nom de la sala virtual, la URL corresponent, tota la informació per a l'amfitrió, participants i també els enllaços d'accés a tota la documentació.

Accés des de sales de Teledocència UVD2.0

La Universitat de València disposa de diverses sales amb equipament d'àudio i vídeo per a Teledocència proporcionat per VLC-Campus. Aquestes sales disposen de l'equipament necessari per a la realització de la nostra videoconferència amb Aules UVD2.0 i espai físic, per si el nostre esdeveniment ho requereix.

Les sales dotades amb aquest equipament són les següents:

  • Campus dels Tarongers:
    • Facultat de Economia. Sala 5P07B.
    • Servei de Formació Permanent. Cream.
  • Campus de Blasco Ibáñez:
    • Facultat de Psicologia. Aula A-1 tercera planta.
    • Rectorat. Sala de Reunions Nivell 1.
  • Campus de Burjassot/Paterna:
    • Servei d’Informàtica. Aula Multimèdia.
    • UCB. Unitat de Campus de Burjassot. Deganats.
    • Instituts de Recerca Paterna. ICMOL. Sala 0.8
    • Instituts de Recerca Paterna. ICMUV. Sala Planta Baixa.

Per a usar qualsevol d'aquestes sales per a una videoconferència és necessari fer la reserva física de la sala, la reserva d'una sala virtual d'Aules UVD2.0 des de la Secretaria Virtual en la mateixa data i horari, i sol·licitar -si fóra necessari- la col·laboració de l'operador o personal encarregat de l'engegada de l'equipament.

Si es necessita fer alguna consulta es pot contactar amb multimedia@uv.es, amb el CAU o amb els responsables de la sales físiques.