Logo UVGrau en Filologia CatalanaFacultat de Filologia, Traducció i Comunicació Logo del portal

  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Conéixer el desenvolupament general de la història de la ciència, la medicina i la tecnologia en el seu context social i cultural al llarg del temps.
  • Descriure els processos de producció i consum del coneixement científic, així com els mecanismes de comunicació social de la ciència, amb els seus diversos mitjans, espais i protagonistes.
  • Identificar els principals períodes i contextos geogràfics del desenvolupament històric de la ciència, la medicina i la tecnologia.
  • Conéixer les biografies dels principals protagonistes del desenvolupament de la història de la ciència, la medicina i la tecnologia.
  • Analitzar i interpretar textos clàssics de la medicina i de la ciència.
  • Conéixer les diverses formes de popularització de la ciència.
  • Identificar i interpretar textos de caràcter divulgatiu, periodístic o assagístic relacionats amb la ciència, la medicina i la tecnologia.
  • Conéixer les característiques generals de la terminologia mèdica i científica a través de l'estudi de la seua història i el seu paper en la comunicació científica actual.
  • Identificar les principals fonts d'informació relacionades amb la història de la ciència, la medicina i la tecnologia així com les ferramentes de recuperació d'esta informació (principals repertoris bibliogràfics i bases de dades) .
  • Identificar les principals fonts d'informació relacionades amb la comunicació científica, així com altres ferramentes de recuperació d'informació (principals repertoris bibliogràfics i bases de dades).
  • Idear, planificar, organitzar i redactar un treball d'investigació.
  • Presentar en públic un treball d'investigació i debatre els seus resultats amb altres investigadors.
  • Aplicar tècniques de busca, identificació, selecció i arreplega d'informació especialitzada.
  • Aplicar mètodes d'anàlisi crítica per a estudiar fonts textuals, iconogràfiques i materials relacionades amb la medicina, la ciència i la tecnologia.
  • Comprendre les relacions entre la ciència, la medicina i la tecnologia amb les societats i les cultures en què es desenvolupen al llarg dels diversos períodes històrics.
  • Comprendre les diverses tasques comunicatives i informatives destinades a concebre, articular i dirigir tot tipus de productes en qualsevol suport tècnic, mig, sistema o àmbit en l'àrea de la comunicació científica.
  • Conéixer i analitzar críticament els processos de circulació de sabers i pràctiques científiques, així com els seus principals protagonistes, escenaris, mitjans, mecanismes i conseqüències.
  • Conéixer i analitzar críticament els processos de divulgació de la ciència considerant els seus diversos protagonistes, contextos, mitjans, pràctiques, finalitats i resultats.
  • Identificar i analitzar críticament textos clàssics de la medicina i de la ciència en les seues diverses modalitats.
  • Recopilar, seleccionar i organitzar la informació científica especialitzada.
  • Identificar i analitzar críticament textos de divulgació de la ciència en les seues diverses modalitats.
  • Identificar els principals trets de la cultura material de la ciència, la medicina i la tecnologia.
  • Identificar els principals espais en què s'exercix l'activitat científica, tecnològica i metgessa (laboratoris, aules, acadèmies, observatoris, entorns naturals, museus, hospitals, fàbriques, etc.) .
  • Conéixer les biografies de protagonistes de la ciència, la medicina i la tecnologia en determinats moments històrics i contextos socials i culturals.
  • Diferenciar les principals tendències en els estudis sobre ciència, medicina i gènere.
  • Discutir i valorar les perspectives, les controvèrsies i els mètodes de treball de les principals línies de la investigació en l'àrea de la informació i la comunicació social de la ciència.
  • Discutir i valorar les perspectives, els debats historiogràfics i els mètodes de treball de les principals línies d'investigació històrica entorn de la ciència, de la tecnologia i de la medicina.
  • Conéixer i utilitzar amb destresa les principals fonts d'informació relacionades amb la història de la ciència, la medicina i la tecnologia així com les ferramentes de recuperació d'esta informació (repertoris bibliogràfics i bases de dades) .
  • Conéixer i utilitzar amb destresa les principals fonts d'informació relacionades amb la comunicació científica, així com altres ferramentes de recuperació d'informació (principals repertoris bibliogràfics i bases de dades) .
  • Conéixer les tendències museològiques actuals i els problemes relacionats amb l'elaboració d'exposicions relacionades amb la medicina, la ciència i la tecnologia.
  • Conéixer les principals tendències en filosofia i sociologia de la ciència, així com en els estudis de ciència, tecnologia i societat.
  • Planejar, compondre i redactar textos de divulgació científica.
  • Idear propostes expositives en el terreny de la divulgació científica.