University of Valencia logo Logo ICT Service [SIUV] Logo del portal

LluisVives

LluisVives (de hostname lluisvives o vives) és un servidor Altix UltraViolet 1000 de l'empresa Silicon Graphics. Disposa de 64 CPU Xeon sèrie 7500 hexacore a 2,67 GHz i 18 MB de memòria cache L3 on-die, 2048 GB de memòria RAM i uns 15 TB de disc dur. Dels 64 processadors (384 nuclis), un (6 nuclis) es destina a llançaments en interactiu i per al sistema i els processadors restants es dediquen a executar programes de càlcul, gestionats mitjançant el sistema de cues SGE (Sun Grid Engine), versió 6.2 update 5.

afotos/PicatLV_red.JPG
SGI Altix UltraViolet 1000 de la UV

Per les característiques d'aquest servidor, és necessari que els usuaris facen ús del formulari corresponent per a ser autoritzats per part del Comitè d'Accés als Recursos de Supercomputación (CARS). Aquest comitè autoritzarà les activitats d'acord amb les necessitats de càlcul paral·lel, de memòria i de disc presentades en cada activitat.

En tot cas, s'establiran aquests límits bàsics:

  • 10 GB de quota en /usus. En /scratch no hi ha límits.
  • Fins a 36 nuclis (agrairem que no useu Lluís Vives per a treballs de menys de 6 cores).
  • Límit de temps màxim de 30 dies.

No obstant açò, és millor que cada usuari examine el seu cas en concret per a escollir la plataforma que més li convinga. En casos especials o difícils, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres.

Adquisició

L'adquisició de Lluis Vives és el resultat d'una compra conjunta en la qual ha participat la Universitat de València (a través del Servei d'Informàtica) i tres grups de recerca del Departament d'Astronomia i Astrofísica. Aquest tipus de compra ja s'havia utilitzat amb anterioritat en màquines com Multivac, on la compra d'alguns nodes ha sigut finançada per projectes de recerca. Els grups de recerca es beneficien de la labor de manteniment de sistemes proporcionada pel Servei d'Informàtica i un accés en manera preferent a determinats recursos del sistema. La resta dels usuaris de la Universitat gaudeixen d'una màquina de majors prestacions.

En el cas de Lluis Vives, la compra inicial del sistema bàsic, finançada pels fons del Campus d'Excel·lència, va ser ampliada posteriorment pels següents grups de recerca i projectes. Aquests són: Prof. José María Ibáñez (projecte AYA2007-67626-C03-01, amb una aportació de 57.302,33 EUR), Prof. Vicent Quilis (projecte AYA2010-21322-C03-01, amb una aportació de 44.698,23 EUR) i el Prof. Miguel A. Aloy (projecte CAMAP-259276, amb una aportació de 114.698,24 EUR).