
El passat 27 de novembre, a les 19:30h de la vesprada, la Facultat d’Economia va acollir a la Sala Sánchez Ayuso la conferència de Daniel Lacalle sobre les mesures adoptades pels bancs centrals per a eixir de la crisi.
En l'acte, l'autor va estar acompanyat de Juan Carlos Moragues, Delegat del Govern en la Comunitat Valenciana i ex conseller d'Hisenda i Administració Pública; José Manuel Pastor, degà de la Facultat d’Economia de la Universitat de València; i Domingo Ribeiro, catedràtic de Direcció d'Empreses de la Universitat de València.
Daniel Lacalle és economista espanyol, Doctor en Economia i Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials, gestor de fons d'inversió, professor d'Economia Global i Finances i autor de diversos llibres de divulgació econòmica. En la conferència, l'autor va parlar del tema central de “El gran parany”, tractant de contestar a la pregunta de per què els Bancs Centrals estan adobant el terreny per a la pròxima crisi, generant major deute en comptes d'estar afavorint el creixement, ocupació i productivitat del país. Va comentar diversos aspectes sobre les polítiques monetàries expansives que es duen a terme de manera massiva a tot el món, entre les quals va posar l'accent en la flexibilització quantitativa de la Reserva Federal i en el fracàs de la fórmula “Abenomics” i el pla del Banc Central Europeu. Al llarg de l'acte també va abordar temes com com podrien els països escapar del parany de liquiditat dirigida pel Banc Central, i com al seu torn podrien beneficiar-se els inversors de l'impacte en els mercats de renda variable i de bons del final de les polítiques d'expansió monetària. Per a concloure l'acte, va haver-hi un vi d'honor d'agraïment per a tots els participants i assistents a l'acte.