Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE) Logo del portal

Carlos Arturo Soto Lombana

Doctor per la Universitat de València. És Llicenciat en Química i Magister en Docència de la Química per la Universitat Pedagògica Nacional (Bogotà-Colòmbia).
En l'actualitat és professor Titular de la Universitat d' Antioquia (Medellín-Colòmbia), on s'exercix com a docent-investigador, professor del programa de doctorat en Educació i del pregrau en Pedagogia. Les àrees d'acompliment cobrixen l'epistemologia, la didàctiques de les ciències i l'aprenentatge de conceptes científics. En les dos últimes dècades ha dedicat la seua activitat acadèmica i investigadora al camp de l'educació en museus i centres de ciència, amb la realització de diverses investigacions i publicacions en revistes especialitzades. Les anteriors activitats les ha realitzades en qualitat d'integrant i coordinador del Grup d'Investigació en Educació en Ciències Experimentals i Matemàtiques -GECEM.
En la Universitat d'Antioquia s'ha exercit en el camp acadèmic administratiu en qualitat de Coordinador del Programa de Doctorat en Educació (2011-2013) i Degà d'Educació (2004-2007; 2013-2016).
Va ser Professor Associat de la Universitat de Nariño (Pastura-Colòmbia), on va tindre l'oportunitat de dirigir la Vicerrectoría d'Investigacions, Postgraus i Relacions Internacionals i la Direcció d'Investigacions. A més va ser Coordinació de la Divisió d'Estudis de Postgraus del Centre Internacional d'Educació i Desenrotllament Humà -CINDE- (1989-1996, Pastura-Colòmbia).
Va estar en qualitat de membre acadèmic de la Sala d'Avaluació d'Educació de la Comissió Nacional Intersectorial d'Assegurament de la Qualitat de l'Educació Superior-CONACES (període 2014-2020). Columnista del periòdic EL MUNDO de la ciutat de Medellín (període 2015-2020). Membre suplemente de la Junta Directiva de la Corporació Columbus School (2016-2018); Membre Adherent i vice-president de la Fundació Francisca Radke, per al desenrotllament de la Universitat Pedagògica Nacional i de l'Educació a Colòmbia.

ORCID