Per a OBTINDRE EL TÍTOL DE GRADUADA O GRADUAT, en totes dues titulacions, és imprescindible ACREDITAR els següents requisits:
- B1 IDIOMA ESTRANGER, d'un nivell equivalent al B! o superior, expedit per una entitat reconeguda.
- Presentació: al Portal de Serveis (dins de la Secretaria Virtual), en l'apartat Estudiant -->Expedient Acadèmic --> Documentació --> Tipus de Document --> Certificat B1 anglés (encara que siga un altre idioma)
- C1 VALENCIÀ, forma d'acreditar-ho, teniu dos opcions:
- a) Pujar un certificat o diploma oficial d’un nivell equivalent al C1, o superior, de Valencià, expedit per una Entitat reconeguda, al Portal de Serveis (dins de la Secretaria Virtual), en l'apartat Estudiant Expedient Acadèmic --> Documentació --> Tipus de Document --> Certificat B2 castellà/valencià (encara que siga C1 de valencià).
- b) D’acord amb la nova normativa de la Conselleria d’Educació, si compliu amb els dos requisits següents, tindreu acreditat el nivell C1 de valencià i no caldrà que presenteu cap document:
1.- haver cursat un mínim de 80 ECTS impartits en valencià,
A la secretaria virtual disposeu d'un comptador que permet comprovar el requisit de 80 crèdits cursats en valencià.
El Pràcticum de Grau i el Treball Final de Grau no computaran com a crèdits ECTS als efectes d’aquest acord.
2.- dels quals, almenys, 18 ECTS de les matèries següents:
Grau de Mestre/a en Educació Infantil:
33607 Llengua catalana per a Mestres- 6 crèdits
33608 Adquisició i desenvolupament del llenguatge oral- 4,5 crèdits
33616 Formació literària en l’aula d’educació infantil - 4,5 crèdits
33617 Iniciació a la lectura i l’escriptura - 4,5 crèdits
33618 La planificació de la llengua i la literatura en l’educació infantil - 4,5 crèdits
Grau de Mestre/a en Educació Primària :
33607 Llengua catalana per a Mestres- 6 crèdits
33656 Lingüística per a mestres - 6 crèdits
33657 Formació literària per a mestres - 6 crèdits
33658 Aprenentatge de la lectura i l’escriptura– 4,5 crèdits
33659 Desenvolupament d’habilitats comunicatives en contextos multilingües - 6 crèdits
33660 La planificació de la llengua i la literatura en l’educació primària – 4,5 crèdits
36298 Intervenció en trastorns del llenguatge oral - 6 crèdits
L’oferta horària està dissenyada a partir del curs 2022-2023 perquè, si us matriculeu per agrupacions i no mescleu grups, compliu aquests requisits (tots dos).
Les acreditacions lingüístiques podran presentar-se en qualsevol moment, no hi ha una data límit per a realitzar aquest tràmit.
ATENCIÓ: Els i les alumnes amb matrícules especials (Erasmus, Sicue, trasllat d’expedient, repetidors…) i que no puguen complir el requisit anterior (mínim de crèdits cursats en valencià), hauran d’acreditar el C1 de valencià. (Entitats reconegudes)
Com s’ha de presentar: al Portal de Serveis (dins de la Secretaria Virtual), en l'apartat Estudiant Expedient Acadèmic --> Documentació --> Tipus de Document --> Certificat B2 castellà/valencià
Una vegada que t’hages graduat pots obtenir el Certificat del C1 de valencià mitjançant una d’aquestes dues opcions:
A.- El certificat l’enviarà la JQCV per correu electrònic a l’adreça de la UV de cada estudiant sense necessitat de fer cap sol·licitud, quan la Facultat de Magisteri envie la informació de les persones graduades.
B.- A més, totes les persones que hagen superat els graus de Mestre/a d’Educació Infantil o de Mestre/a d'Educació Primària de la Universitat de València corresponents als plans d’estudis de 2012 poden sol·licitar l’expedició del certificat de nivell C1 de coneixements de català de la Universitat de València, al Servei de Llengües i Política Lingüística, per un cost d’aproximadament 27€. Aquest certificat té exactament la mateixa validesa que el de la JQCV.
Per a obtenir-lo, cal entrar en la seu electrònica i seguir els passos següents