University of Valencia logo Logo Logo del portal

Presentació I Ed.

Presentació

La construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) i el seu procés de reforma ha possibilitat, entre altres aspectes, centrar el focus d’atenció en la importància de repensar els processos d’ensenyament-aprenentatge, en la perspectiva de millorar les metodologies d’ensenyament i fer més efectiu i de qualitat l’aprenentatge dels/de les nostres estudiants. El Centre de Formació i Qualitat Manuel Sanchis Guarner, a través del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE), ha portat a terme diferents accions formatives, unes més generals i d’altres de més específiques dirigides a facilitar aquest procés de reflexió i de millora. 

Aquestes accions i plans formatius es complementen, ara, amb un Pla de Formació d’Impuls al Lideratge Docent (PILD), dirigit a tot el PDI de la Universitat de València, que té com a  objectiu repensar l’ensenyament i caminar cap a la millora de la qualitat docent de tota la comunitat universitària sota el ferm convenciment que el professorat haurà de convertir-se en un líder per al seu grup de classe, referent i catalitzador del clima d’aula. Amb això, a més, fem efectiu el mandat del Manual per a l’avaluació de l’activitat docent del professorat(Programa DOCENTIA, 2015) que, de manera experimental, ha entrat en vigor durant el curs 2016-2017, i que estableix l’exigència de posar en marxa una acció formativa orientada al desenvolupament professional que permeta superar els punts febles detectats pel sistema d’avaluació.

Aquest pla de formació aposta per activitats de curta durada, com les ponències, en què es tracten temes d’actualitat i modalitats formatives, com els seminaris, que faciliten la interacció, el debat i el treball horitzontal entre els seus membres. Aquests formats es presenten en modalitats presencial i semipresencial o mixta.

Aquesta acció formativa tindrà continuïtat en el temps i mantindrà una estructura similar en cada convocatòria, cosa que permetrà als alumnes completar el pla en successives convocatòries; no obstant això, en cada convocatòria es programaran canvis en els continguts de les propostes formatives. 

En aquesta primera convocatòria del pla, la seua estructura consta de les activitats formatives següents:

Mòdul 1: Jornada de presentació – Presentació i conferència inaugural (3 hores)

Mòdul 2: Metodologies educatives i avaluació docent (22 hores)

Ponència – 2 hores
Taller  – 10 hores
Seminari – 5 hores (4 presencials + 1 en línia)
Seminari – 5 hores (4 presencials + 1 en línia)

Mòdul 3: Habilitats sociocomunicatives i lideratge docent (25 hores)

Ponència – 2 hores
Taller – 8 hores
Taller – 10 hores
Taller – 5 hores

Mòdul 4: Tecnologies educatives i innovació docent (23 hores) 

Ponència – 2 hores
Taller – 8 hores
Seminari – 8 hores
Taller  – 5 hores

Mòdul 5: Conferència de clausura – (2 hores)

Les ponències ofertes en aquest programa estaran obertes a tot el personal interessat, tot i que a aquest últim grup no li serà certificat.