
Els virus contenen en el seu ADN la informació per a reproduir-se, però necessiten els mecanismes presents en les nostres cèl·lules per a realitzar-ho. D'aquesta manera, una cèl·lula infectada generarà còpies del virus. Però, què ocorre si modifiquem el genoma del virus
invasor perquè continga a més una còpia bona d'algun gen que tenim danyat en les nostres cèl·lules?
Estem davant un escenari conegut com a teràpia gènica. Un vector viral és un virus modificat que fa de vehicle per a introduir material genètic en el nucli d'una cèl·lula. Modificar l'ADN del virus per a aconseguir primer evitar la seua reproducció i segon incorporar-li un gen que volem afegir al nostre genoma.
Aquests experiments no sempre tenen èxit. Encara que poden guarir-nos d'una malaltia, poden acabar produint altres inesperades. Per açò, en el nostre grup de treball hem dissenyat una aplicació web que analitza les cèl·lules que han sigut infectades per virus modificats genèticament, mostrant detalladament els llocs d'inserció del genoma del virus i analitzant la presència d'altres gens propers, l'activació dels quals podria produir-nos malalties molt greus, com el càncer.
És un treball realitzat per un equip d'investigadors format en la seua majoria per professors i estudiants del Màster en Bioinformàtica.
Més informació: http://go.uv.es/84faRar