Logo de la Universitat de València Logo Servei d'informàtica [SIUV] Logo del portal

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents.

 

Imagen interrogante Puc impartir una classe amb aquest sistema de videoconferències, o és només per a reunions?

Efectivament és possible impartir una classe o conferència amb la plataforma. Podem mantenir una reunió de treball, o usar Connect per impartir una classe als assistents.

Imagen interrogante Puc mantenir una reunió virtual des del meu despatx amb el meu portàtil?

Per descomptat. Si el nostre equip reuneix els requisits mínims podem usar el nostre ordinador del despatx amb la nostra càmera web i micro. Es recomana usar auriculars en lloc d’altaveus per evitar problemes amb el so.

 Imagen interroganteEs poden gravar les videoconferències?

Sí. Les reunions es poden gravar, però ha de ser l’amfitrió el que pose a gravar la videoconferència, ja que és el que disposa de permís per a això.

Imagen interrogante Puc participar en la conferència des de casa?

I tant que sí. Encara que la qualitat de l’emissió dependrà de la connexió i l’amplada de banda de què disposem a casa. També funcionarà millor o pitjor depenent del nombre d’assistents amb l’àudio i vídeo actiu.

 Imagen interroganteHaig d’estar connectat per WIFI o únicament per cable?

Com és normal, es recomana estar connectat per cable, ja que la velocitat és superior normalment. Encara que totes les proves realitzades amb WIFI han estat satisfactòries, fins i tot usant l’Eduroam de la UV en hores punta.

Imagen interrogante  Puc participar en una reunió amb la meua tauleta (tablet) o smartphone?

Per descomptat. És necessari tenir instal·lat prèviament el programari Connect Mobile per al nostre sistema operatiu. Està disponible gratuïtament per a iOS, Android i Blackberry.

Hem de tenir en compte que funcionarà millor o pitjor depenent de la tarifa de dades que tinguem contractada, o de la WIFI a la qual ens connectem.

Imagen interrogante Funcionen aquestes sales en iPads o iPhones?

Funcionen perfectament, però hem de tenir instal·lat prèviament el Connect Mobile. És gratuït.

Mobile para iOS (App Store)

Imagen interrogante  Quin usuari i contrasenya haig d’usar per a accedir a la reunió?

Com a amfitrió hem d’accedir sempre amb l’usuari i la contrasenya de la Universitat. Els usuaris que hi participen i disposen de compte a la Universitat poden usar el seu usuari i contrasenya de la UV per accedir.
Si el participant no disposa d’un compte a la Universita, haurà d’accedir com a invitat, i serà l’amfitrió el que li proporcione els permisos necessaris.

Imagen interrogante Es poden reservar les sales per usar-les a la vesprada o caps de setmana?

Efectivament es poden realitzar reserves de sales virtuals per al seu ús fora de l’horari lectiu o caps de setmana. En alguns casos la nostra videoconferència ha de fer-se en horaris lectius d’altres països per a  afavorir-hi l’assistència.

Imagen interrogante Quants assistents com a màxim poden participar-hi?

Es permet fins a un màxim de 99 assistents a la reunió. Únicament hem de saber que, en cas de molts assistents, és interessant per al rendiment de la reunió que s’active únicament el vídeo i àudio dels ponents, no de tots els assistents.

 Imagen interroganteEs pot fer una prova anterior a la reunió?

Per descomptat. De fet és recomanable. Molts usuaris en fan dues reserves: una per fer proves uns quants dies/hores abans i una altra, per a la reunió en qüestió.

Si he gravat la meua reunió prèviament, com la puc tornar a veure? La pot veure tothom en diferit?

Si hem gravat la reunió, nosaltres mateixos hem pogut generar en aquell moment una URL pública d’aquesta que funciona durant els 6 mesos posteriors.

Com que la URL és pública, l’enregistrament el podrà veure tot el que conega la URL. Encara que l’amfitrió té la possibilitat d’assignar també una contrasenya a l’enregistrament que es demane al visitant en el moment previ a la visualització.

 

Imagen interrogante  Què faig si a algú li ix un error com a aquest?: Error: FMS Server did not return correctly?

Respecte a l’error, sembla que pot aparèixer si l’usuari té tancat el port 1935 en el seu tallafocs o en el de l’empresa, i s’ha d’obrir. És habitual en llocs amb moltes restriccions de seguretat. L’usuari ha de solucionar-ho amb la seua empresa o al seu lloc de connexió.

Documentat per Adobe: Error: FMS Server did not return correctly! This error is sometimes seen on County networks or other networks with strict firewall policies. To resolve this, open up port 1935 for the meeting. Request the Connect server IP address if necessary.

 

Imagen interrogante  Com faig per seleccionar un dispositiu d’àudio/vídeo diferent del que m’apareix per defecte en Connect?

Hem de prémer sobre la icona superior de la finestra de vídeo i triar ‘Seleccionar Càmera’. Se’ns obrirà una finestra de Flaix Player que ens permet triar una altra càmera o un altre micròfon amb dues icones de la part inferior.
Una vegada fet això, podem prémer sobre el menú “Reunió – Assistent per a configuració d’àudio” per comprovar l’àudio del nou micròfon seleccionat.

 

[Tema 7. Formació i contacte]