Universitat de ValènciaGrau en Mestre/a en Educació InfantilFacultat de Magisteri Logo del portal

  • CE1: El estudiante es capaz de trabajar en equipo tanto a nivel multidisciplinar como …con sus propios pares.
  • CE2: Students demonstrate their knowledge and understanding of the facts applying concepts, principles and theories related to the Theoretical Chemistry and Computational Modeling.
  • CE3: Students broaden and/or acquire knowledge of the basic methods of Quantum Chemistry and evaluate its applicability in a critical way.
  • CE4: Students acquire an overview of the different applications of the Theoretical Chemistry and modeling in the fields of Chemistry, Biochemistry, Materials Sciences, Astrophysics and Catalysis.
  • CE5: Comprender los fundamentos teóricos y prácticos de técnicas con las que puede …analizar la estructura electrónica, morfológica y estructural de un compuesto.
  • CE6: Conocer, manejar e interpretar las técnicas computacionales más comunes …empleadas en la resolución de problemas químicos.
  • CE7: Manejar las principales fuentes de información científica, siendo capaces de …buscar información relevante en internet, de las bases de datos bibliográficas y de la …lectura crítica de trabajos científicos.
  • CE8: El estudiante tiene capacidad de generar nuevas ideas.
  • CE9: Students are able to make a contribution through an original research that extends the frontiers of knowledge in Chemical simulation, developing a substantial corpus that deserves, at least in part, the publication referenced at national level.
  • CE10: Presentar públicamente los resultados de una investigación, comunican las …conclusiones a un tribunal especializado, personas u organizaciones interesadas y debate …con sus miembros aspectos relativos a los mismos.
  • CE11: El estudiante debe ser capaz de desenvolverse oralmente, en una lengua …extranjera, en diferentes contextos de la vida cotidiana.
  • CE12: El estudiante debe ser capaz de mantener una conversación en una lengua …extranjera, normalmente inglés, y se expresa correctamente tanto en forma oral como …escrita.
  • CE13: Students understand the basis of Statistical Mechanics formulated from the collectivities.
  • CE14: El estudiante debe saber calcular funciones de partición y aplicar las estadísticas …cuánticas y la clásica a los sistemas ideales de interés en Química.
  • CE15: El estudiante posee la base matemática necesaria para el correcto tratamiento de …la simetría en átomos, moléculas y sólidos, con énfasis en las posibles aplicaciones.
  • CE16: Students are familiar with the fundamental postulates of Quantum Mechanics necessary for a good understanding of the most common methods used in quantum chemistry
  • CE17: Students handle the most common programming techniques in physics and chemistry and are familiar with the essential computational tools in these areas.
  • CE18: Students are able to develop efficient programs in FORTRAN in order to use such tools in their daily work.
  • CE19: Students understand the basic principles of "ab initio" methodologies and Density Functional Theory
  • CE20: El estudiante es capaz de discernir entre los diferentes métodos existentes y cómo …seleccionar el más adecuado para cada problema.
  • CE21: El estudiante comprende y maneja las herramientas matemáticas requeridas para …el desarrollo de la Química Teórica en sus aspectos fundamentales y sus aplicaciones.
  • CE22: Students know theories and methods of calculation associated with kinetic processes and evaluate its applicability to the calculation of speed constants.
  • CE23: Student are familiar with computational techniques which, based on mechanics and molecular dynamics, are the basis for designing molecules of interest in fields such as pharmacology, petrochemistry, etc.
  • CE24: Students know and critically evaluate the applicability of advanced methods of quantum chemistry to quasi-generated systems, such as systems with transition metals or excited states (their spectroscopy and reactivity).
  • CE25: Students know the theories and calculation methods for the study of solids and surfaces. Critical evaluation of its applicability to problems of catalysis, magnetism, conductivity, etc.
  • CE26: Students know the existence of advanced computational techniques such as instruction and data channeling, superscalar and multiscalar processors, chain operations, parallel platforms, etc.