Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent Permea. Programa Experimental en Mediació i Educació a través de l'Art

Dades generals
Objectius
El Màster de Formació Permanent PERMEA, Programa experimental en mediació i educació a través de l'art inclou entre les matèries d'estudi l'Art contemporani, Art, educació i compromís i Institucions culturals com a dispositius pedagògics.

Dins del Màster s'inclouen classes amb professorat convidat, tallers experimentals, així com pràctiques a diferents centres d'art i museus on treballa el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

El programa es desenvolupa durant 600 hores, en què participen professionals internacionals relacionats amb l'àmbit de l'art i l'educació.


Avantatges de realitzar el Màster de Formació Permanent PERMEA:

1. Comptar amb competències en relació amb l'educació a través de l'art en contextos de l'educació formal.

2. Comptar amb les capacitats que es requereixen per a lacció comunitària i la participació social.

3. Creació d'una xarxa de treball a la mediació i l'educació a través de l'art per a docents,
artistes, educadors i professionals vinculats al sector.

4. Les pràctiques permeten engegar projectes propis, amb el suport de les institucions i la seva infraestructura.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Presencial
Preu matrícula 1.800 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció30/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs desembre 2026
Edició8 ª
Codi títol25311150
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Dimecres, dijous i divendres de 16.00 a 20.30 horas
Lloc d'imparticióCentre del Carme Cultura Contemporània (València) y Centre Cultural La Nau. Universitat de València.
Eixida professional
L'educació i l'art són pilars fonamentals en la formació de l'ésser humà. És necessari crear espais i instàncies que es preocupin per oferir més visibilitat al treball de creadors amb la finalitat de sustentar la professionalització d'aquest sector. Gràcies a aquest programa de formació és possible aprofundir i abordar de manera integral tot allò relacionat amb la creació de projectes de mediació artística, ja es tracti d'espais institucionals d'art i educació com d'altres tipus d'espais. En cursar el Màster en Formació Permanent PERMEA, Programa experimental en mediació i educació a través de l'art es pretén oferir la formació necessària, teòrica i pràctica per a: - Professionalitzar el sector de la mediació a museus i l'educació mitjançant l'art. - Equiparar la formació dels professionals de la mediació i leducació a través de lart amb la daltres professionals relacionats a la cultura. - Definir els espais, les metodologies i la col·laboració entre professionals relacionats. -Definir un àmbit de treball que s'enfoca al compromís, la participació, el valor social de l'art i també de l'educació. - Oferir les competències necessàries en làmbit de la mediació en diferents espais, des de museus fins a biennals, així com en contextos deducació formal, acció comunitària i participació social. - Obrir espais nous per implementar els projectes de mediació i educació a través de l'art. - El Màster de Formació Permanent PERMEA, Programa experimental en mediació i educació a través de l'art està pensat per a professionals com a educadors o responsables de museus i centres d'art, comissaris o gestors culturals de projectes educatius, professionals independents de mediació i educació a través de l'art, mediadors en projectes socials i comunitaris o educadors en espais d'educació no formal.
Direcció
OrganitzadorDepartament d'Història de l'Art
Col·laboradorConsorci de Museus de la Comunitat Valenciana
DireccióEster Alba Pagán
Departament d'Història de l'Art. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Ana Bonmati Alcántara
Universitat de València
Gestión Cultural y Patrimonio Escala Técnica Superior
José Campos Alemany
Coordinador de Educación y Mediación. Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció30/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Institucions culturals com a dispositius pedagògics
 -El museu i els aprenentatges
-El gir educatiu a museus i centres d'art
-Estètica pedagògica vs mediació transformadora
-Públics i centres d'art
-Arquitectura institucional als espais d'art i institucions culturals: el paper dels departaments d'educació i mediació
-Construint discursos des de la institució museu
-La pedagogia com a format en les pràctiques artístiques
-Espais intersticials a la pràctica pedagògica dels centres d'art
-Els museus i el territori: visitant, veí, ciutadà
 
Art Contemporani Avui
 -Teories de l'art contemporani i la cultura visual
-Pràctiques artístiques segle XX i cultura visual contemporània
-L'art compromès: feminismes i alteritat a la pràctica artítica contemporània.
-Visions postcolonials en la creació artística contemporània
-Art dels nous mitjans
-Cos i acció en la creació artística
-Anàlisi i escriptura de la imatge
 
Eines i maneres de fer en art i educació
 -Metodologies i eines a l'educació artística
-Desenvolupament projectual d'iniciatives i programes de mediació i educació a través de l'art
-Pressupostos i finançament de projectes
-Eines i tècniques de documentació de projectes
-Comunicació en projectes de mediació i educació a través de l'art
-Metodologies de recerca
-Tècniques d'anàlisi i escriptura de textos crítics
 
Pràctiques artístiques com a currículum crític a l'escola
 El currículum escolar i leducació artística en el context espanyol
-Nous paradigmes per a l'educació artística en contextos educatius
-Intervenció curricular: possibilitats, desafiaments i limitacions
-El museu des de l?escola: no només un recurs.
-Artistes en centres educatius
-Projectes col·laboratius en contextos educatius
-Les pràctiques artístiques i els sabers de l'escola
-Educació a través de l'art en contextos universitaris
 
Comunitat i participació
 -Metodologies del treball col·laboratiu
-Art públic i art col·laboratiu
-Ètica i estètica de l'art col·laboratiu: anàlisi de casos
-Direccionalitat, institucions i agència en els projectes col·laboratius i comunitaris
-Col·laboració vs participació
-Planificació de projectes comunitaris
-Pedagogies col·lectives
-Activisme i pràctiques artístiques contemporànies
 
Art, Educació i Compromís
 -Art com a valor social
-Visions contemporànies sobre mediació i educació a través de l'art
-Mediació, crítica institucional i nova institucionalitat
-Pedagogies crítiques, alternatives i transformadores
-Polítiques del cos a la mediació i l'educació a través de l'art.
-Pràctiques feministes i postcolonials en la producció cultural.
 
Pràctiques de camp / Treball de camp
 El programa consisteix en l'aplicació aplicació pràctica en un context real dels continguts desenvolupats en el període formatiu. Estarà en relació amb la institució i/o organització on es realitzin les pràctiques i serà per tant personalitzat per a cada estudiant.
 
Treball Fi de Màster
 -Metodologies de recerca en educació i mediació
-Formats de recerca en educació i mediació
-Anàlisi de font bibliogràfiques i documentals
-Recollida d'informació: diari de camp
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
María Acaso López-Bosch Jefa de Educación del Museo Nacional Reina Sofia
Ester Alba Pagán Profesor/a Titular de Universidad + info
Carlos Almela Mariscal Fundación Daniel y Nina Carasso
María de la Costa Badía Melis Artista y consultora especializada en discapacidad
Irene Ballester Buigues Profesor/a Asociado de Universidad + info
Clara Boj Tovar Profesor/a. Universitat Politècnica de València
Ana Bonmati Alcántara Gestión Cultural y Patrimonio Escala Técnica Superior + info
Eva Bravo Hinojo Mediadora Patrimonial. Fundació per Amor a l'Art de la Comunitat Valenciana
José Campos Alemany Coordinador de Educación y Mediación. Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Patricia Chamorro Cobo Coordinación del equipo de mediacion. Pedagogías Invisibles
Roser Colomar Palazon Cordinadora de proyectos culturales. Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Adela Cortijo Talavera Profesor/a Titular de Universidad + info
Manuel De la Fuente Soler Profesor/a Titular de Universidad + info
Andrea de Pascual Otero de Saavedra Educadora i investigadora, membre de Pedagogías Invisibles, Madrid
Christian Fernández Mirón Artista independiente.
Jordi Ferreiro Artista y educador
María del Mar Gaitán Salvatella Investigador/a Contratado/a M. Salas. Departamento de Historia del Arte. Universitat de València + info
Clara González García Artista y educadora independiente
Clara Harguindey Cáceres Asociación DESMUSEA
Arabella León Muñoz Investigador/a en Formación Prometeo. Departamento de Historia del Arte. Universitat de València + info
Irene Llácer Sancho Cap de programes culturals i educació de l'IVAM
Alejandro Martínez Recio Artista y mediador independiente
María Jesús Martínez Usarralde Profesor/a Titular de Universidad + info
Alejandra Nieto Villena Técnico/a Medio Prometeo. Departamento de Historia del Arte. Universitat de València + info
María José Ortiz Romaní Asesora. CEFIRE Artístico-expresivo
Aurea Margarita Ortiz Villeta Jefe Extensión y Comunicación. Instituto Valenciano del Audiovisual y la Cinematografía
Johanna Inés Palmeyro Morelli Corinadora proyecto de mediación cultural y curaduría. Movimiento Justicia Museal
Daniel Pecharromán Calvo Asociación DESMUSEA
Álvaro Máximo Pons Moreno Profesor/a Titular de Universidad + info
Domingo Pujante González Profesor/a Titular de Universidad + info
Javier Rodrigo Montero Investigador cultural, creador del programa Transductors
Elena Sanmartín Hernández Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Alvaro Solbes García Departamento de Historia del Arte, Universidad de València, Spain + info
Sara Torres Vega Profesor/a. Universidad Complutense de Madrid
María Luisa Vázquez de Agredos Pascual Departamento de Historia del Arte, Universidad de Valencia, Spain. Coord. Máster en Formación Permanente en Diagnóstico Artístico y Autentificación de Obras de Arte + info
Luis Vives-Ferrándiz Sánchez Profesor Contratado Doctor + info
Antonio Vizcaino Estevan Arqueólogo y gestor del Patrimonio. Autónomo
Metodologia
Metodologia
La matèria s'articula mitjançant una sèrie de conferències, seminaris i tallers pràctics i es desenvolupa mitjançant una combinació de metodologies de tall actiu i la posada en funcionament d'eines d'aprenentatge pròpies adaptades als estudiants i al context experimental del programa d'estudis. Aquestes metodologies es basen en els principis següents: -Concepció de laprenentatge com a procés que es construeix a través de larticulació de sabers. Per això s'utilitzaran metodologies com casos d'estudi, eines de pensament visual i presentacions públiques. -Aprenentatge autodirigit, promovent habilitats que permetin a l'estudiant liderar el seu aprenentatge mitjançant acompanyament actiu, treball cooperatiu, debats, autoavaluacions i tutories grupals. -Aprenentatge basat en el món real, contextualitzant el programa destudis des de situacions i problemàtiques properes a la pràctica professional real, creant escenaris daprenentatge i afavorint larticulació de xarxes de col·laboració entre professionals.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Llicenciats i graduats en Història de l´Art o estudis afins.
Llicenciats i graduats en Belles Arts o estudis afins.
Llicenciats i graduats en Pedagogia
Llicenciats i graduats en Magisteri
Llicenciats i graduats en Humanitats
Professionals de leducació en museus, educació formal i projectes comunitaris, en possessió duna titulació universitària.
També hi poden accedir, de forma condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau al mateix curs acadèmic, les persones a qui els falti menys d'un 10% del creditatge per finalitzar aquests estudis.
Criteris admissió
L'admissió al programa es realitzarà en funció de:

-Trajectòria acadèmica i professional en relació amb la mediació i l'educació a través de l'art. La trajectòria es valorarà tenint en compte el currículum íntegre de la persona sol·licitant i no només en funció de la nota mitjana de lexpedient acadèmic de grau.
-Vinculacions dels estudis previs de la persona sol·licitant amb la mediació i l'educació a través de l'art. Es valoraran aproximacions transdisciplinàries a làmbit destudis.
-Valoració del vídeo d'admissió en relació amb la capacitat de la persona sol·licitant d'elaborar un discurs propi que justifiqui el seu interès al programa.
Resultats d'aprenentatge
- Dur a terme de manera autònoma investigacions sobre pràctiques artístiques contemporànies des de perspectives pròpies i utilitzant fonts bibliogràfiques crítiques i multidisciplinàries.
-Explorar les relacions entre el context cultural i els sistemes de significat analitzant la informació i els valors culturals que una obra, exposició o artefacte artístic comunica i examinant els rols que exerceixen les institucions de l'art i la cultura en la creació de sentit.
-Conèixer els agents i espais més rellevants a l'àrea així com les diferents visions i aproximacions a la funció pedagògica dels espais de l'art
-Activar eines de desenvolupament, seguiment i anàlisi de pràctiques artístiques amb comunitats diverses.
-Dissenyar materials, recursos didàctiques i experiències artístiques daprenentatge per al context escolar des dun enfocament crític, significatiu i transformador.
- Desenvolupar projectes propis deducació a través de lart de manera integral i professional.
Contacte