Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Atenció Primària i Salut Pública

Dades generals
Objectius
Objectiu General
Formar professionals amb alta qualificació per a desembolicar en els contextos multidisciplinaris que precisa l'Atenció Primària i la Salut Pública, amb capacitació per a liderar, gestionar i transformar els serveis de salut, en general, i l'Atenció Primària en particular. Així mateix, amb voluntat de promoure l'equitat, la sostenibilitat, l'accessibilitat i la qualitat del sistema de salut, en resposta als desafiaments actuals i futurs. Subjau, també, la configuració d'una plataforma composta per persones expertes en diferents àrees nuclears i per professionals de base, que col·laboren en la reflexió i el plantejament de millora en l'eficiència social del model sanitari.

Objectius Específics

1. Enfortir el rol de l'Atenció Primària com a eix del sistema sanitari:
* Capacitar a les i els estudiants en l'anàlisi i comprensió de l'evolució de l'Atenció Primària i la seua estreta interacció amb la Salut Pública.
* Promoure la renovació del lideratge en Atenció Primària com un nivell estratègic en la prevenció i maneig integral de la salut.

2. Desenvolupar competències en salut comunitària i en protecció i promoció de la salut:
* Formar experts en el disseny, implementació i avaluació d'intervencions comunitàries orientades al desenvolupament de la comunitat.
* Potenciar l'ús d'eines com l'estudi comunitari de salut (diagnòstic comunitari), els mapes d'actius en salut i la prescripció social.

3. Capacitar per a l'abordatge dels problemes de salut emergents:
* Proveir estratègies per a manejar patologies cròniques, problemes de salut mental, i desafiaments derivats de l'envelliment poblacional i les desigualtats socials.
* Fomentar la prevenció quaternària i la desmedicalización en la pràctica clínica.

4. Incorporar l'ús de tecnologies en l'Atenció Primària:
* Formar en l'ús d'eines digitals com la telemedicina, aplicacions clíniques i tecnologies diagnòstic-terapèutiques, per a millorar la capacitat resolutiva dels professionals.
* Promoure una aproximació crítica a l'ús de xarxes socials i la comunicació científica en l'àmbit sanitari.
5. Promoure el lideratge i la gestió d'equips interdisciplinaris: * Desenvolupar habilitats en gestió clínica, coordinació interinstitucional i lideratge per a optimitzar l'atenció sanitària. * Capacitar en models organitzatius i de gestió adaptats a les noves realitats del sistema de salut. 6. Fomentar la comunicació efectiva en salut: * Ensenyar estratègies de comunicació centrades en el pacient, la presa de decisions compartida i el maneig de relacions conflictives en entorns assistencials. * Facilitar la interacció efectiva entre nivells assistencials, sectors socials i organismes governamentals. 7. Impulsar la investigació i la docència en Atenció Primària: * Capacitar en metodologies d'investigació qualitativa i quantitativa aplicades a problemes específics de l'atenció primària i salut pública. * Fomentar la docència i la formació contínua com a eines essencials per a l'actualització professional. 8. Preparar per al futur de l'Atenció Primària: * Reflexionar sobre models organitzatius, cartera de serveis i competències professionals necessàries per a respondre als reptes futurs del sistema sanitari. * Formar professionals preparats per a exercir rols clau en la salut global i planetària. 9. Alinear la formació amb els principis d'equitat i sostenibilitat: * Promoure enfocaments que reduïsquen les desigualtats en salut i aborden els determinants socials des d'una perspectiva integral. * Sensibilitzar sobre els impactes del canvi climàtic i altres dinàmiques globals en la salut de la població. 10. Aportar un nou model que done resposta a les necessitats presents i futures: * Generar un fòrum de reflexió entre experts i professionals de base sobre que model de #AP pot ser més útil i eficient per a cobrir els desafiaments d'AP. * Dissenyar unapropuesta final de model que puga suposar valor afegit al model actual.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 2.225 € (Importe preu al públic)
Preu general1.625 € (Importe preu al públic)
Afiliació a CC.OO. Places limitades. Es tindrà en compte l'ordre de preinscripció 
Termini de preinscripció15/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició1 ª
Codi títol25731210
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Es contempla tant la modalitat de docència síncrona com asíncrona. En el cas de les sessions síncrones, aquesta tindrà lloc a les vesprades, una a la setmana, en horari de 16 a 20 hores. Aquestes classes es gravaran per si algún no pot asitir ocasionalment, Aula Virtual UV-ADEIT
Lloc d'imparticióAula Virtual UV-ADEIT
Eixida professional
Els egressats d'aquest màster estaran preparats per a assumir responsabilitats en diversos nivells del sistema sanitari, des de la pràctica clínica directa fins a comeses estratègiques en gestió, investigació i polítiques públiques. Aquest programa formatiu els brinda eines per a adequar l'activitat professional a un entorn laboral exigent i en constant evolució, amb èmfasi en la innovació, l'equitat i la sostenibilitat. D'aquesta manera, s'albiren diverses àrees que podrien beneficiar de professionals formats en aquest màster: 1. Gestió i lideratge en serveis de salut: * Direcció i coordinació de centres de salut * Responsabilitat en programes de Salut Pública * Gestió de projectes sanitaris 2. Assistència clínica i comunitària * Medicina de família i pediatria especialitzada en atenció integral i comunitària * Infermeria comunitària i matrona 3. Promoció de la salut i salut comunitària * Coordinació de projectes de salut comunitària * Coordinació de programes de salut escolar o en residència de persones majors 4. Investigació i docència * Investigació en Atenció Primària i en Salut Pública * Docència universitària 5. Innovació i tecnologia en salut * Especialització en telemedicina i salut digital en l'àmbit de l'atenció primària 6. Polítiques i planificació en salut * Assessoria en polítiques sanitàries 7. Participació en organitzacions socials i sindicals * Agent de canvi en sindicats i/o associacions professionals
Direcció
OrganitzadorFalcultat d'Infermeria i Podologia
Col·laboradorFederación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO / Formación y Servicios Asesoría Para Oganizaciones Sindicales S.L.U.
DireccióMaría del Pilar Pérez Ros
Departament d'Infermeria. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Jorge Navarro Pérez
Departament de Medicina. Universitat de València
Profesor/a Asociado de Universidad
Antonio Cabrera González
Gerente FYSA. Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció15/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
1. Atenció Primària i Salut Pública
 1.1 Naixement i evolució de la AP i la Salut Pública a Espanya
1.2 Importància de la AP com a eix del sistema sanitari
1.3 Cartera de Serveis i les noves necessitats
1.4 Marco Normativo
 
2. Atenció Primària i àmbit sociocomunitario
 2.1 Atenció Primària i Salut Pública
2.2 Atenció Primària i Salut Comunitària
2.3 L'organització de la comunitat i el desenvolupament comunitari
2.4 Aplicacions pràctiques de l'Atenció Primària en la Salut Pública
 
3. Clínica en la consulta i en el centre sanitari
 3.1 Cronicitat
3.2 Envelliment
3.3 Salut Mental
3.4 Promoció de la Salut i activitats preventives des del Centre de Salut
3.5 Atenció domiciliària
3.6 Abordatges emergents
 
4. Les relacions i la comunicació en l'Atenció Primària
 4.1 Comunicació amb persones usuàries en AP
4.2 Comunicació dins de l'equip
4.3 Comunicació interniveles
4.4 Comunicació externa
 
5. Les teconologías en l'Atenció Primària
 5.1 La història clínica i els registres
5.2 Noves tecnologies en AP i en la consulta
5.3 Xarxes socials i AP
5.4 Tecnologies com a suport diagnòstic-terapèutic en la consulta
 
6. Gestió en Atenció Primària
 6.1 Models de gestió
6.2 Rols en l'equip interdisciplinari
6.3 Sistemes de garantia de qualitat
6.4 Gestió de la consulta
6.5 Lideratge i gestió d'equips
6.6 Altres temes rellevants
 
7. Desenvolupament professional en Atenció Primària
 7.1 Carrera Professional
7.2 Investigació i docència des de la #AP
7.3 Aprenentatge i autoaprenentatge
7.4 Motivació i autocura
 
8. Atenció Primària. Cap a on anem
 8.1 Nou model de gestió per a una nova realitat
8.2 Cartera de Sevicios per al futur
8.3 Abordatge multidisciplinari: com, on i quan
8.4 Paper de la AP en el present i en el futur
 
9. Treball Fi de Màster
 * El tema del TFM s'establirà de comú acord entre el/la estudiants i el seu tutor o tutora.
* A títol orientatiu, es posarà a la disposició de l'estudiantat una proposta de temàtiques, juntament amb el professorat que es considera expert en aquestes.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Sandra Alguacil Antón UHD Hospital Clínic València
Rafael Alonso Roca Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Medico de Familia
José Manuel Aranda Regules Médico de Familia
Juan Carlos Arbonies Ortiz Osakidetza. Unidad docente multiprofesional de atención Familiar y comunitaria de Gipuzkoa. Técnico Docente
Cristóbal Avivar Oyonarte A.I.G. de Biotecnología del Hospital de Poniente. Director
Carles Blay Pueyo Universitat de Vic. Profesor Colaborador
Blanca del Rocío Botello Díaz Servicio Andaluz de Salud (SAS).Epidemióloga de Atención Primaria
María del Pilar Botija Yagüe Profesor/a Asociado de Universidad
Rafael Bravo Toledo Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Medico de Familia
Maria del Mar Bueno Maqueda Servicio Andaluz de Salud (SAS).Enfermera
Antonio Cabrera González Gerente FYSA. Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO
Antonio Calvo Cebrián Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Medico de Familia
Francisco Camarelles Guillen Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Medico de Familia
Salvador Casado Buendía Servicio Madrileño de Salud. Medico de Familia
Josep Casajuana Brunet Consultor médico de familia emérito. Institut Català de la Salut
Sara Anna Davies Daunas Institut Català de Salut (ICS). Medico de Familia
Blanca De Gispert Uriach Consultor. Institut Català de la Salut
Francisco Díaz Expósito Servicio Andaluz de Salud (SAS).Jefe de Grupo
Aurelio Duque Valencia Médico de familia. Generalitat Valenciana, Conselleria de Sanitat
Rosa Duro Robles IBsalut. Medica de Familia
Jesús Esteban Pellón Servicio Cántabro de Salud. Medico de Familia
Julio Jorge Fernández Garrido Profesor/a Titular de Universidad + info
Elvira Ferrando Aparicio Conselleria de Sanitat, Generalitat Valenciana.FEA Psiquiatria de la infancia y adolescencia, Hospital Clínic Universitari València
María del Carmen Ferrer Arnedo Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Enfermera
Rosa María Fonfría Vivas Colaborador/a + info
Carmen Font Morey Médica de Familia
Silvia María Forcano Sanjuan Profesor/a Asociado de Universidad + info
Isabel Gacia Gálvez Instituto Andaluz de la Mujer. Educadora Social. AGISE - Atención Integral y Acogida para Mujeres Victimas de Violencia de Género, Menores a su cargo
Miguel Garcia Ribes Servicio Cántabro de Salud. Medico de Familia
Joaquín Garrucho Moreno Servicio Andaluz de Salud (SAS). Responsable funcional de la historia digital de Atención Primaria
Adriana Gaspar Solana Servicio Andaluz de Slud (SAS). Medico de Familia
José Ramón Gómez Novo Servicio Cántabro de Salud. Hospital Universitario Marqués de Valdecillas. Psicólogo Clínico
Rosario González Candelas Asociado/a Asistencial de Ciencias de la Salud + info
Juan Manuel González Flores Consejería de Sanidad y Politicas Sociales, Junta De Extremadura.Coordinador de la Unidad de Afrontamiento Activo del Dolor Crónico
Maria Micaela Llull Sarralde Médica de Familia
Asensio López Santiago Servicio Murciano de Salud. Medico de Familia
Sebastià Marc Llull APLICA, Consultora de investigación social especializada en salud pública. Consultor
Josep Maria Boch Medico de Familia
Jorge Martínez de la Iglesia Medico de Familia
Jesús Martínez Tapias Servicio Andaluz de Salud (SAS). Médico de admisión y documentación clínica
Josep Massons Cirera Médico de familia - Equipo Básico de Atención Primaria de Salud (EBAP)
Juan José Mercader Casas Médico, Consultor Sanitario (independiente), Docente en Masters y Diplomas de gestion
Carolina Mir Sanchez Profesor/a Asociado de Universidad + info
Juan de Dios Molina Martín Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid). Jefe de Sección Psiquiatría
Manuela Monleón Just Servicio Madrileño de Salud (SERMAS).ESAPD Legazpi (Madrid). Técnico de apoyo en la Coordinación Regional de Cuidados Paliativos
Yolanda Morcillo Muñoz Servicio Anzaluz de Salud (SAS). Enfermera
Eva Moreno Campoy Dirección Estrategia para la Seguridad del Paciente de Andalucía. Consejería de Salud y Consumo, Junta de Andalucía
Juan Carlos Morilla Herrera Universidad de Málaga. Enfermero ASOCIADO CLÍNICO. Director de la Unidad de Residencias del Distrito de Atención Primaria de Málaga
Elena Muñoz Seco IBsalut. Comunicación digital con la ciudadanía. Subdirección de transformación innovación y salud digital
Maria Muro Guerrero Servicio Andaluz de Salud.Enfermera familiar comunitaria
Jorge Navarro Pérez Profesor/a Asociado de Universidad + info
Carolina Ortega Azorín Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Victor Manuel Ortega Jiménez Servicio Andaluz de Salud (SAS). Responsable Subdirección de Coordinación de Sistemas de Información
María del Pilar Pérez Ros Profesor/a Titular de Universidad + info
José Antonio Prados Castillejo Médico de Familia. Servicio Andaluz de Salud
Miguel Angel Prados Quel Servicio Andaluz de Salud (SAS).Médico de Familia
José Ignacio Ramirez Manet IBsalut.Director Médico Atención Primaria
María José Ramos Monserrat Conselleria de Salut, Illes Balears. Técnica de Salut Pública
Miguel Ángel Real Pérez Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Medico de Familia
Juana Redondo Sánchez Servicio Andaluz de Salud (SAS). Medica de Familia
Susana Rodríguez Gómez Jefa de Servicio de Planificación Sanitaria. Consejería de Salud, Junta de Andalucía
Nicomedes Rodriguez Rodriguez Servicio Andaluz de Saud (SAS). Especialista en Enfermería Comunitaria en Atención Primaria
Helena Roig Carrera Direcció Assistencial dAtenció Primària i a la Comunitat. Médica de Familia Proyecto Al teu costat. Institut Català de la Salut
Ignacio Sanchez Barranco Servicio de Salud de Castilla-La Mancha. Medico de Familia
María Begoña Sánchez Gómez Profesora Doctora de la Catedra de Enfermería. Universidad de La Laguna
Francisco José Sánchez Laguna Servicio Andaluz de Salud (SAS). Subdirección de Tecnologías de la Información y Comunicaciones
Vanessa Sánchez Martínez Profesora Ayudante Doctor. Departament dInfermeria. Universitat de València + info
Juan José Soler Ros Profesor/a Asociado de Universidad
Mario Soler Torroja Medico de Familia
Antonio Toro de Federico Médico de familia. Servicio Andaluz de Salud. SAS
Paloma Trillo López Asesora técnica Estrategia para la Seguridad del Paciente de Andalucía. Consejería de Salud y Consumo, Junta de Andalucía
Rafael Valcarcel López Servicio Canario de Salud. Medico de Familia
Cristina Vivas Maiques Profesor/a Asociado de Universidad + info
José Zarco Montejo Servicio Madrileño de Salud (SERMAS). Medico de Familia
Gisela Zufri Rodriguez Subdirectora Gestión Económica. AGS Serranía de Málaga (Hospital de Ronda)
Óscar Ernesto Zurriaga Llorens Profesor/a Titular de Universidad + info
Metodologia
Metodologia
* La impartició del contingut dels temes que componen l'assignatura es durà a terme mitjançant formació on-line des de l'Aula Virtual de la Universitat de València. * Es contempla tant la modalitat de docència síncrona com asíncrona. - En els mòduls/assignatures de l'1 a 7 del Màster es contempla una docència on-line en modalitat síncrona del 20% d'hores en cada mòdul, l'altre 80% serà en modalitat on-line asíncrona. - En el mòdul/assignatura 8 («Atenció Primària. Cap a on anem») es contempla una formació síncrona del 50%, amb 15 hores síncrones i 15 asíncrones. La formació síncrona es realitzarà en format presencial mitjançant el desenvolupament d'unes jornades a Madrid, amb possibilitat de connexió telemàtica per a aquell alumnat que no poguera assistir. La formació asíncrona es conduirà en modalitat on-line, de manera similar als mòduls/assignatures anteriors. * Les sessions amb docència síncrona, amb metodologia interactiva, es destinaran a exposició sintètica de contingut, fòrum de debat, resolució de dubtes, guiat de l'estudiantat en les activitats proposades, tutela de seguiment de l'estudiantat en la realització de les activitats i elaboració del portafolio. També es podrà orientar en l'aprenentatge a l'estudiantat, mitjançant la tutela, suggerint bibliografia o facilitant el contacte amb institucions i professionals de l'Atenció Primària i la Salut Pública, on s'identifiquen bones pràctiques en relació amb els continguts tractats. * Per a la docència asíncrona, el professorat prepararà contingut seleccionat relatiu al tema abordat, en format escrit i/o audiovisual, i en el qual es contemplarà activitats amb presentació de resultats, exercicis a resoldre, elaboració de treballs, etc., que s'hauran d'incorporar en un portafolio. * L'exigència temporal formativa per a l'estudiantat es preveu de quatre hores diàries en dies lectius. En el cas de les sessions síncrones, aquesta tindrà lloc a les vesprades, una a la setmana, en horari de 16 a 20 hores, amb descans de 20 minutos inclòs. * Per a la realització del TFM s'assignarà un tutor o tutora que guie metodològicament a l'estudiant en la seua elaboració, procurant una adequació del professor amb la temàtica proposta.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
1. Titulació acadèmica:
Posseir títol universitari oficial en l'àrea de les ciències de la salut o aquelles de l'àrea de les ciències socials relacionades amb l'àmbit de la salut, com ara:
* Medicina (especialitats de Medicina Familiar i Comunitària, Pediatria, Medicina Preventiva)
* Infermeria i les seues especialitats d'Infermeria Familiar i Comunitària, Infermeria Obstètric-Ginecològica, Infermeria Pediàtrica
* Fisioteràpia
* Psicologia
* Farmàcia
* Odontologia

La idoneïtat d'una titulació equivalent a les esmentades, obtinguda en institucions estrangeres, es valorarà sempre que compta amb la deguda homologació o certificació per a l'exercici professional al país d'origen.

2. Experiència professional:
Encara que no és requisit imprescindible, el programa formatiu s'orienta, preferiblement, a aquelles persones que compten amb experiència laboral en Atenció Primària, en Salut Pública o en àmbits relacionats amb la salut comunitària, així com personal en formació en aquests àmbits.



També hi poden accedir, de forma condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau al mateix curs acadèmic, les persones a qui els falti menys d'un 10% del creditatge per finalitzar aquests estudis.
Criteris admissió
1. Titulació Acadèmica:
1.1 Estar en possessió d'un títol universitari oficial, d'entre els esmentats en la secció de «Requisits d'accés i perfil d'ingrés».
1.2 Estar en possessió de la corresponent documentació que acredite formació postgrau, especialització o formació complementària en Atenció Primària, en Salut Pública o àrees afins.
1.3 Disposar de la documentació relativa a l'homologació del títol (d'entre els esmentats en la secció de «Requisits d'accés i perfil d'ingrés») que acredite l'exercici de la seua professió al país.

2. Experiència professional
2.1 Experiència acreditada en els següents àmbits (temps de dedicació):
Activitats pròpies d'Atenció Primària desenvolupades en Centre de Salut o en serveis comunitaris (activitat assistencial, de promoció i protecció de la salut, de prevenció de la malaltia, d'activitat comunitària), bé siga com a personal adjunt o com a especialista intern resident.
2.2 Es valorarà amb puntuació addicional
a) L'experiència desenvolupada en projectes comunitaris i/o de salut pública.
b) La participació en activitats docents amb contingut relatiu a l'Atenció Primària i la Salut Pública.

3. Activitat investigadora
a) Participació en projectes i/o activitats d'investigació relacionats amb l'Atenció Primària i la Salut Pública.
b) Publicacions relacionades amb l'Atenció Primària i la Salut Pública, localitzables en les principals revistes científiques del camp de les ciències aplicades i socials, indexades en publicacions que avaluen l'impacte i rellevància d'aquestes revistes (com ara JCR, SJR, Altmetrics).

El procés de selecció es basarà en:
* La revisió i verificació de la documentació presentada, sobre la base d'un #CV en el qual quede clarament identificat el mèrit que s'enuncia i el document que sustente tal mèrit (mitjançant un codi de referència únic).
* La puntuació dels mèrits presentats conforme a una ponderació en els apartats a dalt esmentats.
Resultats d'aprenentatge
1. Atenció Primària i Salut Pública
* Comprendre el concepte d'Atenció Primària actual com a confluència històrica entre l'assistència primària universal i la Salut Pública, identificant els seus elements.
* Analitzar els instruments de la Salut Pública usats en Atenció Primària a Espanya des dels seus inicis, avaluant la seua necessitat actual.
* Descriure la situació actual de l'Atenció Primària a Espanya, les seues causes i perspectives, així com la seua variabilitat depenent del territori.

2. Atenció Primària i àmbit sociocomunitario
* Identificar els conceptes generals de l'Atenció Primària i de la Salut Pública.
* Utilitzar i interpretar els principals indicadors de salut de la població.
* Explicar davant col·legues i davant un públic general les formes d'actuació i d'organització de l'Atenció Primària i de la Salut Pública.
* Descriure els elements bàsics de la pràctica de la vigilància en salut pública.
* Integrar la promoció de salut i el desenvolupament sostenible en la societat actual i combinar la seua projecció amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
* Analitzar i defensar el camp d'actuació i les funcions de la Salut Comunitària.
* Identificar les necessitats de salut de la població i convéncer de la contribució de l'Atenció Primària i de la Salut Pública a la reducció de les desigualtats en matèria de salut.
* Defensar la importància de la ciència ciutadana i la seua relació amb la salut comunitària.
* Identificar els protagonistes d'un procés de participació comunitari.
* Proposar la composició d'un grup promotor interdisciplinari per a l'organització de la comunitat i el desenvolupament comunitari.
* Elaborar una llista d'informants clau (testimonis privilegiats) i calcular una mostra de «col·loquis de carrer».
* Proposar i construir un fitxer de recursos/serveis i del teixit associatiu de la comunitat.
* Dissenyar els components d'una monografia soci-sanitària, amb coneixement objectiu i coneixement subjectiu.
* Utilitzar mecanismes per a establir un diagnòstic de la situació de salut de la comunitat.
* Planificar una estratègia per a la devolució de la informació a la comunitat.
* Consensuar prioritats d'actuació per a les intervencions comunitàries.
3. Clínica a l'oficina i al centre de salut
* Abordar la patologia crònica (cas de lobesitat) des de la perspectiva dels determinants socials de la salut, interioritzant aquest model en el moment de la consulta amb la persona i la formació en la seva gestió.
* Identificar els riscos d'utilitzar models preventius en consulta (cas de risc cardiovascular) i entrenar per neutralitzar-los.
* Descriure i integrar lús de tècniques diagnòstiques i terapèutiques pròpies de lAtenció Primària en la consulta de malalties cròniques (cas de patologia osteoarticular).
* Defensar la importància del treball interdisciplinari, coordinat i cooperatiu en pacients multipatològics.
* Integrar la promoció de la salut en l'enfocament del dolor crònic.
* Comprendre el concepte d'envelliment saludable i la utilitat d'abordar-lo des d'una perspectiva comunitària i de promoció de la salut.
* Descriure els elements bàsics de la pràctica de models col · laboratius amb especialistes en salut mental per abordar lansietat, la depressió, les somatitzacions i les dependències en Atenció Primària.
* Integrar la promoció de la salut i convèncer de la centralitat de lAtenció Primària en el desenvolupament psicoemocional de la població infantil i adolescent.
* Desenvolupar possibles estratègies de prevenció del suïcidi des de l'Atenció Primària de Salut.
* Descriure i formar per al desenvolupament dels instruments bàsics de la pràctica de la promoció de la salut a l'Atenció Primària: mapa d'actius, prescripció social (cas de promoció de l'activitat física i la dieta mediterrània).
* Defensar la importància de noves perspectives en l'atenció domiciliària.
* Analitzar i defensar làmbit dactuació i les funcions de lAtenció Primària que cal desenvolupar: prevenció quaternària, malalties rares, medicaments complementaris, assessorament genètic, estratègies de demedicalització.
* Descriu els elements bàsics de la pràctica de PA a l'Espanya buidada i els instruments disponibles per resoldre els problemes identificats"

4. Les relacions i la comunicació en l'Atenció Primària
* Adquirir coneixements sobre els models comunicacionals més útils i eficients en la relació assistencial en Atenció Primària, especialment en el maneig de situacions amb màxima dificultat, com l'ajuda al canvi o les situacions de crisis.
* Comprendre la necessitat d'incloure la presa de decisions compartides en el maneig de l'assistència en la relació amb les persones ateses en Atenció Primària.
* Identificar la importància i les claus necessàries que té la relació en l'equip i el lideratge, per a cuidar el clima laboral, i un bon funcionament del centre de salut.
* Proposar eines que estimulen la creativitat com a forma de gestió de la incertesa, implícita en tota la gestió d'un Centre de Salut i de l'Equip d'Atenció Primària.
* Adquirir coneixements sobre la comunicació inter-nivells i la seua importància de cara a una activitat assistencial eficient.
* Analitzar elements relacionats amb la comunicació externa al centre de salut, especialment la comunicació científica, comunicació amb persones usuàries a nivell de xarxes, i amb els mitjans de comunicació.

5. Tecnologies en Atenció Primària
* Conèixer les tecnologies disponibles i aplicables en Atenció Primària, tant digitals com analògiques.
* Identificar els factors que influeixen en la fascinació tecnològica quan sincorporen noves tecnologies a lAtenció Primària.
* Analitzar de manera crítica les tecnologies més significatives utilitzades en Atenció Primària i valorar la seva utilitat real en la millora de la salut de la població.
* Discernir quins mitjans tecnològics emprats en el diagnòstic en Atenció Primària proporcionen la capacitat de resoldre el problema de salut i quina és la seva utilitat per a aquesta finalitat.
* Planificar com es pot obtenir el millor ús de les tecnologies en Atenció Primària.
6. Gestió en Atenció Primària
* Conéixer els diferents models organitzatius i de gestió en Atenció Primària
* Identificar models col·laboratius com a manera d'avançar en la coordinació entre nivells assistencials.
* Categoritzar les aportacions de l'equip interdisciplinari, valorant els avantatges i desavantatges de diferents professions treballant juntes, els seus conflictes i la Integració.
* Identificar els aspectes més importants en la gestió des del lideratge, valorant les diferències entre direcció i coordinació.
* Desenvolupar estratègies per a fer una adequada gestió clínica mitjançant l'optimització del temps i gestió de les agendes.
* Incorporar el rol d'els/les administratius/as en el centre de salut com a suport a l'activitat clínica.
* Analitzar la importància de la desburocratització i la desmedicalizacion en la gestió del centre de salut i la consulta.
* Conéixer els aspectes més rellevants en els sistemes de garantia de qualitat i la seguretat del pacient.
* Examinar les relacions amb la indústria farmacèutica.

7. Desenvolupament professional en Atenció Primària
* Comprendre i aplicar els processos d'acreditació professional i avaluació de competències en Atenció Primària, utilitzant eines com portafolios i altres sistemes d'avaluació per a promoure el desenvolupament professional.
* Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació qualitativa i quantitativa en l'àmbit de l'Atenció Primària, generant evidència científica que responga a les necessitats del context sanitari.
* Planificar i implementar estratègies de formació contínua i docència en Atenció Primària, enfortint la capacitació d'equips i la transferència de coneixement per a la millora assistencial.
* Desenvolupar habilitats per a l'accés crític i l'ús d'informació de confiança, diferenciant fonts esbiaixades de fonts fiables i utilitzant eines per a fomentar l'aprenentatge i l'autoaprenentatge en l'entorn professional.
* Identificar els factors associats al burnout en professionals d'Atenció Primària i aplicar eines de gestió emocional per a promoure el benestar i l'autocura en l'entorn laboral.
* Utilitzar mètodes innovadors per a l'aprenentatge i la resolució de problemes en l'àmbit professional, com a anàlisi d'incidents crítics i tècniques avançades d'autoavaluació, per a millorar l'acompliment professional.

8. Atenció Primària. Cap a on anem
* Identificar i debatre els possibles escenaris futurs d'acompliment de l'Atenció Primària, com són: la nova beneficència de l'atenció sanitària per a població vulnerable, l'Atenció Primària com a porta d'entrada al sistema sanitari, o l'Atenció no demorable.
* Debatre sobre el nivell de gestió dels Centres de Salut sobre quins són els límits de la descentralització i altres aspectes de gestió nuclears.
* Debatre la integració de professionals en l'equip d'Atenció Primària, valorant avantatges i desavantatges de models generalistes o d'especialització de tasques.
* Identificar i debatre els mecanismes polític-administratius per a assegurar el compliment de la cartera bàsica de serveis d'Atenció Primària per a assegurar l'equitat en el Sistema Nacional de Salut.
Contacte