La Universitat de València activa la Mostra art públic / universitat pública al campus de Blasco Ibáñez

  • Information and Promotion Service for Students - Blasco Ibáñez
  • October 27th, 2023
 
Artistes de la XXVI Mostra art públic / universitat pública, al campus de Blasco Ibáñez, amb la comissària de la Mostra, Alba Braza. / M. Lorenzo
Artistes de la Mostra art públic / universitat pública, campus de Blasco Ibáñez, amb la comissària de la Mostra, Alba Braza. / M. Lorenzo

Divendres, 27 d'octubre, s’ha activat al campus de Blasco Ibáñez la XXVI Mostra art públic / universitat pública de la Universitat de València, on es poden visitar sis de les dotze intervencions artístiques seleccionades pel jurat d’enguany i que estan específicament projectades per a aquest campus. Experiències multisensorials que aborden temàtiques diverses com el bes com a element que indaga els límits de la transmissió del llenguatge, les barricades culturals com a defensa davant l’odi, la química del canvi climàtic o la pervivència del franquisme en l’espai públic.

Aquesta nova edició de la Mostra segueix fidel al seu objectiu: crear diàlegs transversals entre les diferents disciplines i l’art actual i transformar l’entorn universitari en un lloc d’intervenció artística obert a la societat. Així, fins al 24 de novembre, al campus de Blasco Ibáñez, es poden visitar les obres d’Amanda Moreno, Maria Amparo Gomar Vidal, Rayito Mcqueen i Fast Zopaz, Marta van Tartwijk, Míriam del Saz i Chiara Sgaramella (La Nómada Taller) i Veïna. Art Contemporani de Proximitat (Verónica Francés i Alfonso Segura). Aquestes intervencions se sumen a les obres instal·lades al campus de Burjassot des del passat 5 d’octubre i que es poden visitar fins al 2 de novembre. 

L’activació de la Mostra a Blasco Ibáñez ha començat amb les intervencions de Marcos Durà, Delegat d’Estudiants de la Universitat de València; Norberto Piqueras, coordinador d’exposicions a La Nau, i Alba Braza, comissària de la Mostra, i ha comptat amb l’assistència de representants deganals, professorat i personal que ha col·laborat en les obres. A continuació, els i les artistes han realitzat una visita guiada en què han compartit el seu treball i l’experiència de participar en la Mostra. 

Les intervencions artístiques ubicades al campus de Blasco Ibáñez destaquen per oferir experiències que recorren tots els sentits: vídeo, so, diferents materials, etc. I aborden temàtiques que van des del bes com a element  que indaga els límits de la transmissió del llenguatge, l’imaginari col·lectiu de l’horta valenciana com a solució als reptes actuals, la química de la crisi climàtica, el coneixement crític com a defensa front a l’odi mitjançant una barricada cultural, l’esport com a lloc actiu d’inclusió o la pervivència del franquisme a l’espai públic. A més, en aquesta XXVI Mostra ressona la necessitat col·laborativa de l’art amb l’acadèmia; dels artistes amb la Universitat de València. Per exemple, amb una col·laboració entesa en termes d’acció, mediació i vídeo amb l’alumnat de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, s’ha creat un nou esport: el parkuir. És una resignificació del parkur però amb lents de gènere i accessibilitat. El canvi climàtic també està força present en les creacions, on mitjançant la química o la història agrícola, es busquen solucions.

La Mostra art públic / universitat pública és una iniciativa de la Universitat de València. Està impulsada per la Delegació d'Estudiants, organitzada pel Servei d’Informació i Dinamització (Sedi) i compta amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Societat, així com també dels serveis i personal dels campus on té lloc.

Per deixar registre de les instal·lacions efímeres que han format part de la Mostra art públic / universitat pública cada any, en acabar l’exposició s'edita un catàleg. Des de 2003, a més, els catàlegs estan disponibles en línia.

File in: Exposicions , Cultura