La Universitat de València participa en la Plaça del Llibre de Gandia

  • March 30th, 2025
 
Imagen de la noticia

La Plaça del Llibre de Gandia ha celebrat aquest cap de setmana la seua cinquena edició. Per primera vegada, la Universitat de València i PublicacionsUV comptem amb un estand propi.

La Plaça del LLibre s'ha convertit en un espai de trobada entre lectors, autors, llibreries i editorials, promovent la literatura en valencià com un element essencial del patrimoni cultural. L'esdeveniment va comptar amb presentacions de llibres, taules rodones i activitats dirigides tant al públic infantil com a l'adult.

La inauguració institucional va tenir lloc la vesprada de dijous 27 de març i va comptar amb la presència de Carme Melo, directora del Centre Internacional de Gandia a més del alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto, així com representants municipals i d'altres entitats col·laboradores.

Enguany, PublicacionsUV va comptar amb el seu propi estand on es van poder adquirir les útlimes novetats editades per la Universitat de València. 

Aquesta cinquena edició de la Plaça del Llibre va comptar amb una àmplia programació. Durant els matins del dijous i el divendres, els centres educatius de la ciutat van tenir un paper destacat amb activitats organitzades per les Biblioteques de Gandia. A més, per als més joves, Acció Cultural del País Valencià ha programat l'espectacle de titelles ‘Allò que ens uneix’, mentre que diverses editorials oferiran sessions d'animació lectora amb títols pensats per a estimular l'amor per la lectura des d'edats primerenques.

La Plaça del Llibre de Gandia és un projecte coordinat i organitzat per la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, l’Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques de l’Ajuntament de Gandia (IMAB), el CEIC Alfons el Vell, l’Ajuntament de Gandia i amb la col·laboració d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), la Universitat de València, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC), l’Associació d’Editorials del País Valencià (AEPV), Saforíssims Societat Literària, la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) i amb el patrocini de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

File in: