La Universitat de València presenta dos projectes en la setena edició del Talent Audiovisual Universitari
- Press Office
- June 4th, 2025

Un total de 10 projectes audiovisuals s’han presentat aquest dimecres davant de professionals del sector audiovisual en el pitching que convoquen À Punt i les universitats valencianes. D’aquests 10 projectes, dos eren propis de la Universitat de València desenvolupats per alumnat del Màster en Continguts i Formats Audiovisuals. Es tracta de ‘Rojo sobre blanco’, un llargmetratge de ficció, i ‘¿Quién teme al Lobo feroz?’, un llargmetratge documental.
L’Aula Magna de La Nau de la Universitat de València ha acollit una nova edició del Talent Audiovisual Universitari. Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual. Es tracta de la setena edició d’un esdeveniment que organitzen À Punt i les sis universitats valencianes amb estudis relacionats amb la comunicació.
En esta edició s'han rebut un total de 40 projectes. En una primera fase les universitats en van preseleccionar 24 i una comissió interuniversitària ha triat les 10 propostes finalistes, que són les que han participat en el pitching. Per part de la Universitat de València, els dos projectes seleccionats en l’edició d’enguany han sigut Rojo sobre blanco, un llargmetratge de ficció, i ¿Quién teme al Lobo feroz?, un llargmetratge documental. Es tracta de dos projectes desenvolupats durant aquest curs en el Màster en Continguts i Formats Audiovisuals de la Universitat de València.
En esta ocasió han predominat els projectes de ficció (sèries, llargmetratges i curts), documentals (tant unitaris com seriats) i animació.
Les propostes finalistes han sigut presentades per l'alumnat en un format pitching de set minuts davant una taula formada per professionals del sector audiovisual com ara Paco Picó, director de Continguts i Programació d’À Punt; Joana Chilet, productora, guionista, directora i gestora cultural; Nuria Cidoncha, productora, exdirectora general de l’Institut Valencià de l’Audiovisual i Cinematografia (IVAC) i Àlvar López, director de Continguts Espanya en The Immigrant. La taula ha avaluat l'originalitat, la novetat, la qualitat, la narrativa i el tractament audiovisual dels projectes.
La jornada tenia com a objectiu posar en contacte el talent creatiu i la producció de continguts audiovisuals desenvolupats per universitaris amb productores, distribuïdores i plataformes de continguts del sector audiovisual professional.
Com cada any, després de les presentacions, s’ha habilitat un espai de treball en xarxa (networking) entre l’estudiantat, professionals i empreses del sector audiovisual per a encetar els contactes i les reunions.
El Talent Audiovisual Universitari. Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual és una iniciativa que té lloc cada anys des del 2018 i està organitzada per À Punt, la Universitat de València, la Universitat d’Alacant, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Miguel Hernández d’Elx, la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat Cardenal Herrera-CEU.
File in: Estudis , Màsters Oficials