Més de 500 inscripcions en la carrera ‘Corre sense resistències!’ de la UV
- Marketing and Communication Service
- Julia Biviana Sorni Moreno
- November 25th, 2025
La Universitat de València ha reunit enguany més de 500 inscripcions en la V edició de la carrera 'Corre sense resistències!', celebrada el 23 de novembre dins del marc de la Setmana Mundial de Conscienciació sobre la Resistència als Antimicrobians (World Antimicrobial Resistance Awareness Week, WAAW).
La UV es manté així com una de les universitats amb implicació més alta en aquesta iniciativa de sensibilització impulsada pel Pla Nacional davant la Resistència als Antibiòtics (PRAN).
La carrera s’ha desenvolupat simultàniament en diverses ciutats espanyoles i ha superat les 4.000 inscripcions en l'àmbit estatal gràcies a la col·laboració de diverses universitats. A València, el Servei d’Esports de la UV ha coordinat l’organització local, afavorint la participació de l’estudiantat i del personal universitari en una jornada que combina activitat física, divulgació i compromís social.
Compromís de la UV amb la salut i l’enfocament One Health
La prova ha ofert diferents categories - absoluta, veterana, universitària, familiar i modalitat canina One Health - obertes tant a caminants com a corredors més experimentats. Aquesta diversitat ha permès que la comunitat universitària participe en una activitat inclusiva i alineada amb els valors de promoció de la salut de la Universitat de València.
La iniciativa forma part de les activitats de la WAAW 2025, celebrada del 18 al 24 de novembre sota el lema 'Actuem ja: protegim el nostre present, assegurem el nostre futur'. La WAAW busca conscienciar sobre la resistència als antibiòtics i promoure el seu ús responsable tant en humans com en animals, reforçant el compromís de la UV amb la sensibilització i l’educació en hàbits responsables de salut.
Resultats de la carrera a València
Classificació general masculina
- Juan María Jiménez Llorens – Green Power Sports Team – 0:18:29
- Miguel Rodríguez Sánchez – Tripuzol – 0:18:39
- Carlos Vte. Morón Trenco – Green Power Sports Team – 0:18:42
Classificació general femenina
- Ainhoa Barreda Senent – CEA Bétera – 0:22:45
- Nayade Luján – Independent – 0:23:08
- Susana Pérez Conejero – Independent – 0:23:08
Categoria universitària – representació masculina de la UV
- Pablo Jiménez Jiménez – UV – 0:23:15
- Víctor Bethencourt Rodríguez – UV – 0:28:08
- Clemente Bañuls Rodilla – UV – 0:28:44
Categoria universitària – representació femenina de la UV
- Lucía Hipólito – UV – 0:23:29
- Rosa Rutea López – UV – 0:33:27
- María José Juan Marco – UV – 0:33:52
Amb aquesta participació, la Universitat de València reafirma el seu compromís amb la promoció de la salut, l’educació en hàbits responsables i la implicació de l’estudiantat en causes d’interés social. La carrera ‘Corre sense resistències!’ no sols ofereix una oportunitat de realitzar d’activitat física, sinó que també contribueix a conscienciar sobre la importància de l’ús prudent dels antibiòtics i de l’enfocament One Health, integrant la salut humana, animal i ambiental.
Categories:















