Pablo Vidal, estudiant amb discapacitat, explica com ha afrontat el curs durant la pandèmia

  • Office of the Principal
  • June 4th, 2020
 

L'alumne d'Odontologia, Pablo Vidal, detalla com ha aconseguit adaptar-se a la suspensió de la formació presencial i la metodologia utilitzada per a poder seguir les classes en línia amb la seua sordesa.

Pablo Vidal mostra l'agraïment cap a UVdiscapacitat per l'ajuda rebuda des de l'inici de la suspensió de les classes presencials en la Facultat de Medicina i Odontologia després de la declaració de l'estat d'alarma el passat mes de març per a frenar l'expansió de la COVID-19.

Vidal explica que les classes online es realitzen a través de l'Aula Virtual, on el professorat penja el material que explica posteriorment mitjançant una videoconferència amb els estudiants.  

‘Com a persona sorda, mentre en la pantalla es veu com el professor explica, com jo no puc sentir-lo, em connecte amb el mòbil amb la intèrpret de llengua de signes a través de Skype i ella em va indicant el que diu el professor. Entre l'explicació del professorat i el suport de la intèrpret, puc seguir les classes molt bé. Funciona molt bé i estic molt content’, assegura l'alumne. 

Des del servei de UVdiscapacitat del vicerectorat d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat, s'adapten els materials. Pablo Vidal explica com ell envia els powerpoint amb els àudios i des del servei de UVdiscapacitat s'adapten en vídeos. ‘Així, amb el contingut dels powerpoint i l'adaptació realitzada, puc seguir perfectament les classes’, assevera. 

Aquesta nova realitat l'afecta nivell personal, ja que Vidal afirma que ‘per la meua manera de ser estic acostumat al contacte humà, a interaccionar de manera visual, ja que des de xicotet soc sord i estic acostumat a la informació visual del meu entorn. Abans, en les classes presencials, tant teòriques com pràctiques, tot es tractava de tocar i manipular. Era la manera d'aprendre i desenvolupar-se, però ara tot això ha canviat’. 

‘M'he adonat que per a la Universitat aquesta realitat representa un repte per a l'educació inclusiva. Per exemple, se'm facilita un intèrpret, se m'adapta el material. Tot això demostra que s'esforcen per una educació inclusiva i jo estic, de debò, molt content’, puntualitza. 

Pablo Vidal finalitza amb un últim desig: ‘Aquesta situació demostra que d'ara en avant podem continuar igual. M'agradaria que estiguérem tots units i ens mostrem afecte, i així aconseguirem la diversitat inclusiva.’ 

File in: Estudiant/a
This website uses proprietary and third-party cookies for technical purposes, traffic analysis and to facilitate insertion of content in social networks on user request. If you continue to browse, we consider that you are accepting its use. For more information please consult ourcookies policy