Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Llíria

Un col·loqui internacional analitza la investigació i la innovació educativa en el camp de les Ciències Socials

El grup d'investigació Gea-Clío compleix 30 anys i per a retre-li homenatge se celebrà una trobada que va tenir lloc en el Centre Cultural la Nau, el passat divendres dia 1, i al Castell d'Alaquàs, el dissabte 2 de febrer. La renovació pedagògica en l'àmbit de les Ciències Socials va ser el nexe d'unió de les 6 taules redones.

Van inaugurar la trobada, el divendres a les 17:00 hores, el vicerector de Projecció Territorial i Societat, Jorge Hermosilla; el secretari Autonòmic d'Educació, Miquel Soler; l'alcaldessa d'Alaquàs, Elvira García; el degà de la Facultat de Magisteri, Óscar Barberá; i el president de l'Associació de Geografia d'Espanya (AGE), Jorge Olcina.

Les sis taules redones se succeiren durant les jornades de divendres i dissabte, en el Centre Cultural La Nau i en el Castell d’Alalquàs. Docents de la Universitat de València, de la Universitat de Santiago, de Sevilla i de Múrcia, així com professors d'instituts de secundària es donaren cita en aquest col·loqui que tenia com a objectiu donar a conéixer l'evolució de la innovació educativa en el camp de les ciències socials des del 1990 fins als nostres dies.

En concret, la trobada pretenia explicar les transformacions dels elements curriculars, avaluar els casos d'innovació en centres i equips de treball, reconéixer el treball de les professores i professors que han volgut millorar l'aprenentatge de l'alumnat, fer patent la incidència de la investigació en la innovació educativa i, en definitiva, repassar el passat, present i futur de Gea-Clío i de la investigació i innovació educatives.

El catedràtic de la Universitat de València Xosé M. Souto (Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials), que dirigeix en l'actualitat el grup d'innovació educatiu Gea-Clío, va explicar que Gea-Clío va nàixer en els anys 90 amb els mateixos valors que abandera hui dia: “va ser una època en la qual es van iniciar múltiples grups d'investigació i innovació en aquest camp, així com moviments de renovació pedagògica, però hui, 30 anys després, Gea-Clío és l'únic que ha resistit en els temps difícils i continua fidel als seus principis, a la reflexió, investigació i divulgació en l'àmbit de les Ciències Socials i manté un compromís inequívoc amb un model educatiu progressista, inclusiu, de qualitat i per a tots i totes”, va explicar el catedràtic.

El col·lectiu Gea-Clío es va integrar en el grup d'investigació Social(s) de la Universitat de València l'any 2014 el que va suposar, en paraules del professor Souto “una oportunitat per a relacionar la investigació amb la innovació, de manera que s'ha trencat amb el prejudici d'estar d'esquena a allò universitari i hem mostrat que una altra educació és possible”.

El vicerector de Projecció Territorial i Societat de la UV, Jorge Hermosilla, va posar l'accent en la influència de la dimensió territorial en l'educació, perquè “és fonamental valorar i considerar la «territorialitat» com a factor condicionant del passat, el present i el futur de la pedagogia valenciana. L'esperit de canvi i de compromís no ha variat des de la LOGSE (1990) respecte a la innovació educativa en el grup Gea-Clío”, va assenyalar el vicerector.

Aquesta activitat va ser organitzada per Gea-Clío i el grup d'investigació Social(s) de la Universitat de València amb la col·laboració del Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, el centre Cefire, l'Ajuntament d'Alaquàs, l'editorial Nau llibres i l'Associació de Geògrafs Espanyols (AGE).

Llista d'enllaços:

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies