Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme (ECONCULT) Logo del portal

Regiones Creativas. Estudiando la atractividad de la Región Metropolitana de Valencia para la clase creativa.

  • Autors: Arestey Pablo, Vicente
  • Lloc de realització, Editorial, Any: València , 2010.
  • Tipus de publicació: Projecte fi de màster
  • Resum:

    L'objecte del present treball consisteix a prémer l'opinió dels treballadors dels sectors creatius i del coneixement per a esclarir fins a quin punt la Regió Metropolitana de València (*RMV) és atractiva per a aquests, per a la classe creativa (Florida 2002). Segons ell, aquests treballadors generen economies més competitives i busquen àrees urbanes atractives pel que fa a la seua activitat cultural i d'oci, tolerants quant a maneres de vida. En altres paraules, a més dels factors durs més fàcilment quantificables, tractarem de mesurar els factors d'ubicació blans com són un atractiu entorn residencial, espai públic i llocs de trobada per a tindre una base humana de talent necessària per a convertir la *RMV en una àrea l'economia de la qual siga cognitiva, basada en sectors creatius i del coneixement. (Vegeu el punt 2.1) Posteriorment, es compararan els resultats amb els de les ciutats europees que participen en el projecte ACRE per a obtindre una visió més clara. Això ajudarà a millorar a la comprensió de les condicions que determinen l'aparició d'una economia del coneixement i la creativitat i de la seua importància per a la millora de la competitivitat. Això serà objecte d'un altre treball, encara que en el capítol 5 s'avancen algunes dades relatives a l'ocupació. La metodologia utilitzada (vegeu el capítol 2) està basada en el projecte europeu ACRE ja que la utilitat de l'estudi radica en les seues possibilitats de comparació amb la resta de ciutats implicades