Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme (ECONCULT) Logo del portal

Presentació

Antecedents

La Unitat de Recerca en Economia de la Cultura es va constituir al Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València el 1999. Reconegut com a grup de recerca per la Universitat de València amb la referència GIUV2016-297. Des de llavors ha desenvolupat una tasca de recerca continuada al camp de l'Economia de la Cultura, convertint-se en un dels centres de referència a nivell nacional i internacional. Des de mitjans de primera dècada del segle XXI és notable el seu procés d'internacionalització col·laborant amb projectes tant a Iberoamèrica com a Europa.

En el període entre el 2011 i el 2014, la unitat es va adscriure a l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local, però des de l'1 de Gener del 2015 torna a pertànyer al Departament d'Economia Aplicada. Econcult és una xarxa heterogènia d'investigadors de diverses universitats i col·laboradors externs, coordinada pel professor Pau Rausell. Des del 2007 el professor Raül Abeledo es responsabilitza del desenvolupament de projectes europeus i el 2014 s'incorpora Ramón Marrades com a investigador contractat, fins al 2017 que és fitxat com a director estratègic de la Marina de València. Però en diferents projectes i processos han participat com a investigadors i col·laboradors com Salvador Carrasco, Vicente Coll, Lluís Vila, Josep Sorribles, Rafael Boix, Juli Montagut, Francisco Marco-Serrano, Carolina Asuaga, Leandro Valiati, Reyes Marzal, col·laboradors com Julia Sorribes, Adolf Boluda, Antoni Ramos Murphy, Antoni Martinez, Francesc Cabañes o doctorands com Chwan Li, Sigrid Yanara, Amparo Civera, Vicent Arastey, Oscar Blanco. També és freqüent que la unitat de recerca rebi investigadors de diverses universitats europees, asiàtiques o iberoamericanes.