
El programa “Reptes EVInnova 2022”, convocat pel Vicerectorat d'Innovació i Transferència, ha consistit en 5 ajudes de 1.000 euros al mes per a realitzar pràctiques extracurriculars en Centres LABORA-formació i un programa formatiu en intraemprenedoria i innovació pública, en el marc del conveni de col·laboració entre LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació i la Universitat de València
Durant quatre mesos els estudiants han realitzat pràctiques extracurriculars treballant en els Centres LABORA-formació en la creació d'un Assistent Virtual. Amb la col·laboració de la Càtedra “Conversational Business Chair” han desenvolupat i conegut el cicle de vida complet d'un projecte tipus Chatbot, mitjançant el qual els usuaris dels Centres de LABORA podran resoldre els seus dubtes de manera ràpida i eficaç.
En tot aquest procés d'aprenentatge han intervingut els Centres LABORA-formació de Catarroja, Paterna, Castelló i Benicarló participant al costat de UVemprén en reunions de seguiment quinzenals per a conéixer els avanços que s'anava realitzant en el projecte, aportant els seus comentaris i fent un treball de recopilació de consultes i dubtes més freqüents, fins a aconseguir un Assistent Virtual eficaç i útil per al ciutadà.
Els estudiants, a més, han adquirit diferents coneixements entre els quals cal destacar:
- Aprenentatge de les metodologies per a la gestió d'equips de camp en la presa de dades.
- Maneig de la gestió de dades.
- Confecció de preguntes per a Chatbots.
- Elaboració de respostes automàtiques, simples
- Cicle de vida complet d'un projecte tipus Chatbot: Identificació de les necessitats.
Des de UVemprén volem felicitar els cinc estudiants Alba Sanz, Cayetano Ferrandis, Johan Sebastián Cubillos, Max Pastor i Pablo Escobar per haver completat amb aprofitament el programa formatiu i pel gran treball realitzat. I donem també les gràcies als Centres LABORA-formació i als companys de la Càtedra “Conversational Business Chair” pel seu suport, el seu gran treball i la seua participació activa en tot el procés.