UV General FoundationUniversity of ValenciaMartínez Guerricabeitia Collection Logo del portal

La Fundació General de la Universitat de València publica l’Informe Anual del 2022 amb un augment de les accions culturals i d’ocupació

• UV General Foundation
  • April 4th, 2023
Imatges activitats Fundació General 2022

La Fundació General de la Universitat de València (FGUV) ha publicat l’Informe Anual corresponent a l’exercici de 2022 on es recullen les nombroses accions en matèria de cultura, formació, ocupació i inclusió social.

Les accions culturals han superat les de l’any passat i han arribat a efectuar-se 360 activitats, de les quals 103 pertanyen a l’Àrea d’Activitats Musicals; 31 a Arts Escèniques; 29 en el marc de l’Arxiu Valencià del Disseny; 38 a l’Aula de Cinema; 10 executades per la Col·lecció Martínez Guerricabeitia; 18 Exposicions; 18 seminaris, conferències i debats de l’Observatori Cultural; 66 en Patrimoni Cultural; 5 dins dels programes de Voluntariat Cultural; i 42 activitats de l’Escola de Pensament Lluís Vives.

Algunes de les activitats més destacades i amb gran èxit de participació van ser l’exposició i els cicles de debats al voltant de ‘La Nau dels Bojos. Una odissea de la desraó’, on l’escriptora Rosa Montero va ser una de les participants en els encontres que estaven organitzats a través de l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives. També va esgotar l’aforament la jurista Manuela Carmena, qui va obrir la 39 Universitat d’Estiu de Gandia. A més, la cantant Sole Giménez va clausurar la 35a edició del Festival Serenates amb un homenatge a les dones compositores i intèrprets. L’Arxiu Valencià del Disseny va presentar el primer número de la seua revista anual, així com l’organització del primer congrés internacional sota el nom d’El disseny en el marc de l’economia circular’, tot emmarcat dins de la World Design Capital Valencia 2022.

Durant el 2022 també cal fer menció a la commemoració del 75 aniversari de l’Orfeó Universitari de València. Es tracta de la formació coral universitària més antiga d’Espanya. Durant la presentació de la programació, l’Orfeó va mostrar el projecte audiovisual BeethOUVen 9, en què ha participat més de 150 músics d’arreu del món.  Com a colofó de la celebració, l’Orfeó va oferir el dia 25 de novembre, a la Catedral de València, el concert principal de la commemoració amb la interpretació de peces de la compositora valenciana Amparo Edo (estrena encàrrec de l’Orfeó pel seu 75 aniversari), Arvo Paart, Ola Gjeilo, Peteris Vasks i Samuel Barber. Aquest concert, a més, va retre homenatge al personal sanitari i es va fer en record de les víctimes de la pandèmia de la COVID-19.

A més, es va commemorar el 25 aniversari de la Mostra de Teatre Universitari de l’Aula d’Arts Escèniques amb una programació especial que va incloure la posada en escena de 15 espectacles entre els mesos d’abril i juny.

Formació

D’altra banda, en l’apartat formatiu, la Fundació General de la UV va organitzar vora 118 activitats entre cursos de caire cultural (música, arts escèniques, cinema i art); programació d’UVgandia amb la Universitat d’Estiu (UEG), postgraus, Unimajors, Universitat d’Hivern, cursos, jornades, cicles de conferències…; l’Escola d’Estiu de la Universitat de València amb La Nau Menuda i La Nau Jove; i el programa de Formació per a l’Ocupació d’UVocupació amb una oferta de 14 cursos, i 1.131 matrícules.

Serveis universitaris

Una branca fonamental de la Fundació General es dedica a prestar serveis universitaris a través de diferents programes com ara Alumni UV, que ha realitzat 27 activitats i que en 2021 va encetar la iniciativa ‘Comunitat Alumni’ de captació i fidelització de socis i sòcies amb dos propostes que aportaven avantatges diferents: Alumni Bàsic i Alumni Prèmium; o el Centre de Documentació Europea, amb 26 activitats, moltes centrades en el Desembre Europeu 2022, sota el títol ‘La millor joventut’. A més, INFOSUD ha realitzat 21 activitats i ha atés 422 persones en l’àmbit de la cooperació.

Una altra de les actuacions de la Fundació és el treball que realitza per a facilitar l’ocupabilitat de les persones titulades. En aquest punt compta amb UVocupació, el servei d’assessorament, orientació i acompanyament per a l’ocupabilitat de l’estudiantat UV i els seus egressats i egressades.

UVocupació ha dut a terme tres programes de millora de l’ocupabilitat dels graus universitaris: Inserta, destinat als graus amb menor impacte en inserció; Capacitas i Col·laborAcció, amb el suport d’UVdiscapacitat, per a la inserció laboral de persones universitàries amb discapacitat; i Shadowing, de mentorització de l’estudiantat de màster oficial. A més, en desembre de 2021 es va llançar un nou programa d’ocupabilitat per a màsters, Promou-te, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, que s’ha desenvolupat en 2022.

UVocupació ha augmentat en 2022 els llocs de treball oferts passant de 1.800 llocs en 2021 a 2.338 l’any passat. També ha augmentat en la seua base de dades el nombre de persones demandants d’ocupació, que han arribat a 5.014 (vora 800 persones més que l’any anterior), i s’han incrementat fins a 300 les empreses ocupadores. A més, s’han organitzat 11 fòrums d’ocupació i emprenedoria.

Inclusió social

També el servei a la Universitat UVdiscapacitat es manté un any més com un referent entre les universitats de l’Estat a l’hora d’atendre a alumnat amb discapacitat.

UVdiscapacitat s’organitza en cinc programes o àrees que presten servei a estudiantat, professorat, personal investigador, i personal d’administració i serveis de la Universitat de València, i que en 2022 ha executat 1.982 accions d’assessorament i 506 accions en atenció directa a PDI i PAS.

I seguint en l’apartat d’inclusió, la Fundació General gestiona el Centre Universitari d’Atenció Primerenca (CUDAP), que l’any passat va atendre 203 famílies (amb 85 casos nous), la xifra més alta fins ara.

Pel que fa a la inserció laboral de persones amb discapacitat, UVOcupació disposa de dos programes Col·laboració i Capacitats. En el programa Col·laboració van participar, l’any passat, 31 persones i 20 empreses; i en el de Capacitats van participar 15 persones.

Pots consultar totes les dades de l’Informe Anual 2022 de la Fundació General de la Universitat de València ací.

Links: