Logo de la Universitat de València Logo Institut de Drets Humans Logo del portal

El Professor José Elías Esteve elegit jutge del Tribunal Russell

  • 4 de febrer de 2025

El professor de la Universitat de València i membre de l’Institut de Drets Humans, José Elías Esteve Moltó ha estat elegit jutge del Tribunal Permanent dels Pobles –més conegut com a Tribunal Russell– per a la sessió que els dies 5 i 6 de febrer de 2025 se celebrará a Brussel·les (Bèlgica).

 

Foto José Elías

José Elías Esteve, Professor titular de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals. Director del Màster Universitari en Drets Humans, Democràcia i Justícia Internacional (2019-2023) i Secretari de l'Institut de Drets Humans de la Universitat de València (2012-2021). En l'actualitat és responsable del Departament de Drets Humans Internacionals de la Clínica Jurídica de la Facultat de Dret d'esta Universitat. Advocat investigador en reclamacions relacionades amb crims internacionals comesos al Tibet i Birmània davant els tribunals espanyols a través de la jurisdicció universal. Ha publicat desenes d'articles en revistes i capítols de llibres sobre temes associats a crims internacionals, dret internacional humanitari, empreses i drets humans centrant l'atenció en casos com el desastre de "Union Carbide en Bhopal".

El Tribunal Permanent dels Pobles (TPP) es reunirà els dies 5 i 6 de febrer de 2025 en la Vrije Universiteit Brussel (VUB) a Brussel·les, Bèlgica, per a examinar les acusacions de greus violacions dels drets humans i crims de guerra comesos per Turquia i les seues forces aliades en el nord i est de Síria, conegut com Rojava.

El Tribunal examinarà acusacions que inclouen desplaçaments forçosos, ús d'armes prohibides, assassinats selectius i massacres, tortura, manipulació de recursos vitals i destrucció del patrimoni cultural i religiós.

Enllaç a la notícia

Composició del tribunal

Programa

Més Informació

Veredicte inicial