El sistema d'avaluació que es proposa està orientat a afavorir la comprensió per part de l'estudiant dels continguts específics de les assignatures de cada mòdul així com a la realització del Treball Fi de Màster, ja que només amb la redacció d'aquest últim es veuran plenament complerts els objectius formatius del Màster en Pensament Filosòfic Contemporani.
- 1. Avaluació de les assignatures: S'avaluaran a partir de la participació a classe i d'un text escrit, que podrà ser de dos tipus: un assaig en el qual es desenvolupi un tema raonablement vinculat amb el contingut de l'assignatura o una memòria de els temes explicats a classe. Les dues opcions podran donar lloc a la màxima qualificació. L'estudiant haurà de presentar un assaig almenys en tres de les nou assignatures optatives. Correspon a l'estudiant l'elecció de tals assignatures, prèvia consulta amb el seu tutor.
En el cas que l'estudiant no es matriculi en un curs acadèmic de totes les assignatures del màster, haurà de presentar un assaig en almenys 1/3 de les assignatures de què s'hagi matriculat. Es pretén garantir d'aquesta manera que en finalitzar el màster almenys en tres de les assignatures optatives s'hagi avaluat mitjançant la redacció d'un assaig.
- 1.1. Normes per a la redacció d'un assaig: Un assaig consisteix en la redacció d'un text en el qual l'autor fa una proposta relativament original i la fonamenta o defensa amb cert grau de detall. Els assajos han de mantenir alguna connexió amb el temari de l'assignatura, però convé que tant la seva temàtica com la seva metodologia estiguin orientades a la redacció del Treball Fi de Màster. Per a això, l'estudiant comptarà amb el consell del tutor de TFM així com amb la col·laboració dels professors de les assignatures de què es tracti.
Els assajos tindran una extensió no inferior a 3.000 ni superior a 4.500 paraules. Els treballs hauran de complir les condicions formals d'un treball acadèmic pel que fa a la correcció gramatical, el rigor de l'expressió, el sistema de cites i la bibliografia.
Pot substituir-se la redacció d'un assaig per la presentació a classe d'un tema acordat amb el professor de l'assignatura i la redacció posterior d'un text breu (1500-2000 paraules)
- 1.2. Normes per a la redacció d'una memòria: Una memòria consisteix en la redacció d'un text en el qual es reflecteix la temàtica i el fil argumentatiu desplegat en una assignatura. Una memòria no pot consistir en un mer llistat d'idees juxtaposades ni en un guió o esquema, sinó que ha de redactar-se de manera acabada i coherent, amb la finalitat que s'apreciïn les connexions conceptuals entre els assumptes que es mencionen en ella. Les memòries de tenir una extensió no inferior a 3.500 ni superior a 5.000 paraules.
A més, hauran de complir les condicions formals d'un treball acadèmic pel que fa a la correcció gramatical, el rigor de l'expressió, el sistema de cites i la bibliografia.
- 2. El Seminari d'Investigació: constarà de dos cursos d'una setmana de durada impartits per professors convidats que s'anunciaran en el seu moment. L'assistència al seminari de recerca és obligatòria.
Per a l'avaluació de l'assignatura, l'estudiant podrà o bé redactar sengles memòries (entre 2.000 i 2.500 paraules) sobre els cursos impartits o bé comprometre a assistir amb regularitat a l'IV Seminari de Recerca d'Estudiants de Postgrau i presentar un treball en aquest seminari ( la versió final es pujarà a la tasca que s'habiliti a l'efecte en l'Aula Virtual corresponent a l'assignatura). La qualificació final en qualsevol cas serà o bé excel·lent (9,5), o bé aprovat (7,5) o bé suspens (4).
- 3. Terminis de lliurament d'assajos i memòries:
- 3.1. Assignatures del primer quadrimestre: 1ª convocatòria: fins el 29 de gener de 2017 2ª convocatòria: fins el 9 de juny de 2017
- 3.2. Assignatures del segon quadrimestre: 1ª convocatòria: fins al 30 de juny de 2017 2ª convocatòria: fins el 2 de setembre de 2017
- 3.3 Seminari de Recerca
Data recomanada de lliurament de memòries: 31 de març de 2017 (les dates límit per a la 1ª i 2ª convocatòries coincideixen amb les de la resta d'assignatura del segon quadrimestre)