Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Virologia Logo del portal

La professora de la Facultat de Ciències Biològiques, Pilar Domingo, guanya el premi EmpendeXXI pel seu spin-off Evolving Therapeutics

  • 25 de maig de 2026
La professora Pilar Domingo de la Facultat de Ciències Biològiques guanya el premi EmpendeXXI pel seu spin-off Evolving Therapeutics

La 19a edició dels premis EmprendeXXI ha atorgat el premi a la professora del departament de Genètica de la Facultat de Ciències Biològiques, Pilar Domingo Calap.

Evolving Therapeutics és una spin-off de la Universitat de València, fundada en 2023. Està situada al PCUV, concretament a l'Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio), i fundada per Pilar Domingo Calap i Marisa Domingo Calap. La seua missió és desenvolupar solucions biotecnològiques per a combatre bacteris patògens —especialment aquells multiresistents a antibiòtics— usant bacteriòfags (o “fags”), és a dir, virus que infecten únicament bacteris. Evolving Therapeutics treballa sota el paradigma One Health, de manera que la seua tecnologia està pensada per a aplicar-se no només en salut humana, sinó també en salut animal, agrícola (plantes) i fins i tot mediambiental.

Més informació i noticia original: https://links.uv.es/00pKmXj