L'absentisme escolar, absència injustificada i reiterada de les aules del menor en edat d'escolarització obligatòria, és un problema educatiu i social. Poc estudiat, focalitzat en determinats centres i barris, la seua anàlisi i estudi permet millorar l'aplicació del dret a l'educació.
L'anàlisi de la qualitat de les polítiques de l'educació social que des de l'Administració Local s'impulsen. Estudis a nivell autonòmic, estatal i internacional: Inclusió social, formació-empre, animació sociocultural, igualtat de gènere, etc.
La línia d'investigació se centra en la investigació en serveis de salut i tecnologies aplicades a la salut, i en el disseny, execució i avaluació d'intervencions de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
L'objecte d'aquesta línia d'investigació és analitzar els dispositius i tecnologies de gestió, avaluació i innovació que conformen el treball en les organitzacions educatives en l'actualitat i indagar els seus efectes en els processos de subjectivació del professorat i altres agents educatius.
El dret a l'educació s'amplia amb la identitat cultural: El dret a triar la pròpia cultura, la protecció i desenvolupament de la pròpia identitat cultural, a triar educació, són temes d'estudi que transcendeixen l'educació com a dret social (a l'educació) per a ser-ho de qualitat (en l'educació).
Serveis a la població en zones rurals (educació, sanitat, serveis socials, activitat comercial, infraestructures, equipaments d'oci i turisme, culturals, etc.) com a factors d'atracció demogràfica, dinamització econòmica (ingressos i mercat laboral) i cohesió social.