Beques Pla Refugi Internacional 2024-2025
La Universitat de València convoca beques per a estudiantat que ve fugint de conflictes bèl·lics o de violació de drets humans, particularment de Palestina, i que es troben potencialment o efectivament inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 12/2009, de 30 d'octubre, reguladora del dret d'asil i de la protecció subsidiària.
Tramitació de la convocatòria
- Resolució definitiva d'adjudicació, llista d'espera i llista d'exclosos
- Resolució provisional d'adjudicació, llista d'espera i llista d'exclosos
- Acceptació de la beca i declaració responsable: ha fer-se arribar a coop@uv.es en el termini de 10 dies des de la recepció de la comunicació de la resolució d'adjudicació.
- Llista provisional de sol·licituds admeses i no admeses (27/06/2024)
- Convocatòria i Bases
- Annex II Llista de màsters elegibles
- Annex III Carta de presentació
- Publicació al Tauler d'anuncis
- Publicació al DOGV
Objecte
Les beques del Pla Refugi Internacional tenen per objecte facilitar l'accés i la continuació dels estudis a la Universitat de València a estudiantat que es troba matriculat en estudis universitaris o que ja està titulat en el seu país d'origen i que es troba a una situació d'especial risc de no poder continuar els seus estudis, i siguen persones sol·licitants o beneficiàries de protecció internacional, de l'estatut d'apàtrida o de protecció temporal.
La durada de la beca serà d'un any, de l'1 de setembre 2024 al 31 d'agost de 2025.
La beca comprén els següents components:
- Taxes de matrícula i administratives: pagament de la matrícula dels estudis oficials realitzats a la Universitat de València.
- Allotjament i manutenció en règim de pensió completa, al Col·legi Major indicat per la Universitat de València durant el període establert al punt 4 d'aquestes bases.
- Assegurança de repatriació, d'assistència mèdica i de responsabilitat civil.
- Curs d’idioma espanyol per al primer semestre del curs acadèmic 2024-2025 al Centre d'Idiomes de la Universitat de València.
- Diners de butxaca: dotació única de 2.000 euros per a despeses de transport urbà i material acadèmic, que s'entregarà mitjançant xec nominatiu una vegada la persona beneficiària arribe a les instal·lacions de la UV. En cas d’excedent pressupostari i en cas de necessitat justificada es podrà incrementar aquesta partida.
- Bitllets d’avió des del país d’origen a València.
Requisits
- Haver vist interromputs els estudis universitaris forçosament.
- Per als estudiants de Grau, tenir com a mínim aprovat un curs o 60 crèdits.
- No incórrer en cap de les circumstàncies recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
- No posseir nacionalitat espanyola ni tindre doble nacionalitat espanyola i europea.
- Ser sol·licitant o beneficiària d’alguna de les situacions de protecció previstes.
Sol·licituds
Termini de presentació de sol·licituds: del 3 al 21 de juny de 2024
Per a accedir a la sol·licitud, serà necessari que la persona interessada es done prèviament d'alta en la seu electrònica de la Universitat de València. Per a això, haurà de seguir els següents passos:
- Seleccionar la imatge de la capçalera principal "seu electronicauv"
- Seleccionar la icona "Els meus tràmits"
- Seleccionar "Usuari de la Seu"
- Seleccionar en la part inferior "Sol·licita accés"
- El sistema posarà a la disposició del sol·licitant un formulari que ha d'emplenar i enviar. Posteriorment, es rebrà un correu d'invitació a concloure el procés d'alta, activant el compte. Es pot trobar ajuda a l'usuari en aquest enllaç: https://ir.uv.es/1nO0oFV .
Una vegada emplenat el procés d'alta indicat al paràgraf anterior, la persona interessada presentarà la seua sol·licitud per registre electrònic de la Universitat de València.
En la pestanya "General", les dades a completar són:
- Tipus Unitat: Serveis universitaris, general i centrals
- Òrgan al qual es dirigeix: Servei de Relacions Internacionals i Cooperació
- Tramitació desitjada: Gestions específiques de la unitat
- Seleccionar: Pla Refugi Internacional
Documentació a presentar
- Passaport.
- Document acreditatiu de ser sol·licitant o beneficiària d'alguna de les situacions de protecció previstes en la base primera.
- Acreditació de la residència i, si escau, de la situació de vulnerabilitat de drets humans.
- Documentació acreditativa de la situació de necessitat econòmica en què es troba la persona sol·licitant i que li fa impossible fer-se càrrec del cost econòmic dels estudis. Entre altres, es poden tindre en compte avals o cartes de recomanació d'ONGs o organitzacions internacionals d’ajuda a persones refugiades/demandants d’asil.
- Document (segons Annex III de la convocatòria) que inclou la carta de presentació, motivació i interés en la titulació a estudiar, en el qual es detalle la situació dels estudis o treball realitzat al seu país d'origen, així com curriculum vitae.
- Pla personal d’estudi i orientació acadèmic acompanyat de la documentació acreditativa del estudis de Grau realitzats de manera parcial o completa.
La documentació que no estiga en espanyol o català, s’haurà de presentar acompanyada d’una traducció a alguna d’aquestes llengües.
La documentació s’ha d’adjuntar a la sol·licitud en fitxer electrònic, format pdf. L’aplicació informàtica només permet presentar fins a 5 fitxers electrònics. Es podran combinar diversos documents en un únic fitxer si fora necessari. En aquest darrer cas, es procurarà agrupar-los seguint la classificació d’aquest article.