Logo de la Universitat de València Logo Palestina Logo del portal

L’Institut de Drets Humans organitza dos actes sobre la qüestió Palestina-Israel

  • Gabinet de Premsa
  • 31 de maig de 2024
Imatge d'una manifestació per Palestina.
Imatge d'una manifestació per Palestina.

‘Gaza: la fi de tota esperança?’ és el títol de la conferència que Jesús Núñez Villaverde pronunciarà en la clausura del màster que promou l’Institut de Drets Humans (IDH) de la Universitat de València. Serà el proper dijous (6 de juny). Igualment, el 27 de juny, Joan Marc Ferrando presentarà un informe sobre Israel i Palestina des de la perspectiva del Dret Internacional Humanitari.

La conferència de Jesús Núñez començarà a les 16:30 hores al saló de graus (aula Ascensión Chirivella) de la Facultat de Dret. Joan Marc Ferrando parlarà a les 12 hores al seminari de l’IDH (edifici d’Instituts del carrer Serpis, 29).

Els organitzadors afirmen que la població civil de Palestina es troba en situació de desplaçament, desemparament i de violació sistemàtica dels seus drets a causa de les accions bèl·liques realitzades per Israel sobre els territoris palestins ocupats. “En aquest sentit, l’alumnat de la Clínica Jurídica per la Justícia Social de la Universitat de València, en col·laboració amb les universitats de Salamanca, Illes Balears, La Rioja, Elx, Rei Joan Carles i Deusto, ha participat en una acció per a elaborar un informe que servisca com a eina per a fonamentar les demandes de protecció internacional que puguen arribar a Espanya per part de persones refugiades de la guerra a Palestina”, indiquen.

Joan-Marc Ferrando Hernández és investigador a l’Institut de Dret Humans de la Universitat de València. En l’actualitat, és professor associat de Dret Internacional Públic, que combina amb la feina de consultor en matèria de drets humans i dret internacional. Col·labora amb la Clínica Jurídica per la Justícia Social.

Ferrando és doctor en Drets Humans, Democràcia i Justícia internacional per la Universitat de València, amb una tesi doctoral titulada ‘La destrucción de bienes culturales en conflicto armado: el caso del Dáesh en Siria”, dirigida per José Elías Esteve.

Per la seua banda, Jesús A. Núñez Villaverde, economista i militar retirat, és codirector de l’Institut d’Estudis sobre Conflictes i Acció Humanitària (IECAH). Especialista en temes de seguretat, construcció de la pau i prevenció de conflictes, amb especial atenció al món àrab-musulmà, ha sigut professor de Relacions Internacionals en la Universitat Pontifícia Comillas, membre de l’International Institute for Strategic Studies (IISS) i consultor del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD) en l’àmbit de la construcció de la pau i la prevenció de conflictes violents. Jesús A. Núñez col·labora habitualment en premsa escrita, ràdio i televisió.