Logo de la Universitat de València Logo Grup de Psicofísica Aplicada (GAP) Logo del portal

Participació del GAP en el XIV Congrés Nacional del Color

  • 18 de juny de 2025

Membres del GAP participen en el XIV Congrés Nacional del Color amb cinc ponències i pòsters científics

Del 18 al 20 de juny de 2025, diversos membres del Grup d'Investigació en Psicofísica Aplicada (GAP) van participar en el XIV Congrés Nacional del Color, celebrat en el Centre Universitari de Mèrida (Universitat d'Extremadura). Este congrés multidisciplinari va abordar temes que abasten des de la psicofísica i la visió del color fins a les seues aplicacions en disseny, alimentació i art digital, oferint un espai de gran riquesa científica i cultural.

Les investigadores del GAP van presentar els seus treballs tant en format oral com en pòster, contribuint amb investigacions rellevants i actuals en l'àmbit de la percepció visual i l'educació:

  • Paula García Balaguer va presentar el pòster “Repetibilitat de la funció de sensibilitat al contrast espai-cromàtica en un nou test psicofísic”, mostrant avanços en la validació d'un test desenrotllat per a la seua tesi doctoral.
  • Alba Herrero Gracia va exposar el pòster “Alteracions en la Visió del Color en la Malaltia de Pàrkinson”, abordant importants aspectes de la visió en malalties neurodegeneratives.
  • María Amparo Díez Ajenjo va oferir una comunicació oral titulada “La investigació en el camp del color en jóvens investigadors optometristes: congrés SIYO”, reflexionant sobre la participació i desenrotllament de jóvens investigadors en l'àrea.
  • Mari Carmen García Domene va presentar el pòster “Comprendre la dicromacia a l'aula: simulacions per ordinador amb el test D15”, un treball amb enfocament educatiu per a millorar la comprensió de la dicromacia.
  • María Josefa Luque Cobija va exposar el pòster “ColorAnalysis, una ferramenta colorimètrica per a laboratoris docents de química analítica. Projecte pilot.”, mostrant una aplicació pràctica per a la docència en química.

El GAP agraïx al Comité de Color de SEDOPTICA i al Grup Orión de la Universitat d'Extremadura l'organització d'un congrés que combina rigor científic amb experiències culturals, facilitant l'intercanvi i la col·laboració entre investigadors. La participació del nostre grup reafirma el compromís amb la investigació interdisciplinària i la innovació en el camp del color.

CNC-Paula CNC-AlbaCNC-MC

CNC-Mara CNC_Gap

CNC_Todos