DIVERAGE
La concentració de la propietat dels mitjans i la digitalització han contribuït de manera contundent a la uniformització de l'agenda temàtica. L'estudiantat de Periodisme adverteix en les seues pràctiques de l'aula que l'actualitat ve marcada per pols temàtics molt coincidents amb escassa diversitat i amb desequilibris en la representació de gènere i de temàtiques de transcendència social. Aquesta concentració comporta la invisibilització mediàtica d'importants col·lectius com els joves, la tercera edat, els emigrants i, de forma transversal, les dones. La conseqüència és la disminució de presència i per tant de participació en l’espai públic. El projecte pretén reconéixer i visibilitzar les persones i accions que poden ser referents en la construcció i anàlisi de la societat per la seua representació de la diversitat.
El projecte docent té com a finalitat ampliar la perspectiva de l’alumnat de periodisme dinamitzant les accions d’anàlisi i selecció que comporten la determinació dels temes que configuren l’agenda periodística. La conscienciació i diagnòstic d'aquest procés és transcendent perquè decideix les qüestions i persones que arriben a la visibilitat mediàtica. Es pretén que l’alumnat incorpore perspectives de tractament plural. Així, el projecte s'alinea amb les accions per a fomentar la igualtat de gènere, la diversitat i la sostenibilitat.
periodisme, diversitat agenda, multimèdia
- Bañon Castellon, Maria Dolores
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Dominguez Romero, Martin
- PDI-Titular d'Universitat
- Sapiña Garcia, Lucia
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Mateu Garcia, Ana Maria
- PAS-E.T.S. Informacio
- Mohamed El Mouden, Universidad de Cádiz
- Esma Kucukalic
- Sandra Martorell Fernández, Universitat Politècnica de València
- UV - Educational innovation