UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

El pensament de disseny (Design thinking) aplicat a la docència universitària

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada presencial 8
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2023-2024
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 24/05/2024
Data de finalització del curs 31/05/2024
Data d'inici d'inscripció 16/04/2024
Data de finalització d'inscripció 24/04/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 24/05/2024 09:30 24/05/2024 13:30 Aula PB SFPIE
2 31/05/2024 09:30 31/05/2024 13:30 Aula PB SFPIE
Professorat UV
  • Isusi Fagoaga, Rosa Maria
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Especialista Pau
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Ver ficha
Professorat no UV

Adela García Aracil

Investigadora científica de l'Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement, INGENIO pertanyent al CSIC i UPV

Objectius formatius

•    Impulsar la metodologia docent de Design Thinking (DT) per a la seua utilització en la docència universitària. 
•    Mostrar exemples de DT.
•    Dissenyar i planificar propostes docents amb DT.
•    Relacionar la docència universitària amb els reptes dels ODS i el món laboral.

Continguts

BLOC 1: (4 hores)
•    Què és el Design Thinking?
•    Fases del DT.
•    Vinculacions amb altres metodologies docents actives.
•    Exemples de DT amb els reptes dels ODS i el món laboral. 

BLOC 2: (4 hores)
•    Aplicació del DT a la docència universitària. Exemples.
•    Disseny i planificació d'activitats i projectes docents amb DT.
•    Mostra i avaluació dels projectes realitzats amb DT.

Competències que es desenvoluparan

1.    Triar la metodologia d'ensenyament-aprenentatge més adequada.
2.    Utilització de les metodologies actives a la docència universitària.
3.    Foment de la reflexió i la participació de l'estudiantat. 
4.    Disseny i planificació projectes docents.
5.    Saber relacionar la docència de cada assignatura amb la realitat actual i vincular-la als reptes dels ODS.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
•    Compliment de la normativa del SFPIE respecte a l'assistència.

Inscripció