UVemprénUniversitat de València Logo del portal

Motiva és una Xarxa temàtica iberoamericana, sobre creació d'empreses i emprenedoria formada per persones pertanyents a diverses universitats. L'objectiu inicial és “unir i coordinar esforços institucionals per a fomentar la creació i el desenvolupament d'empreses, que contribuïsquen directament en el benestar social dels països de la regió”.

El fenomen de la creació d'empreses i l'emprenedoria està de moda. Les actuacions, des de tots els àmbits per a afavorir la creació d'empreses estan d'actualitat. Però, estem arribant a una situació de no creixement en el sorgiment de noves iniciatives, tant per part de l'Administració i la Universitat com del sector privat, es donen voltes i més voltes a temes ja coneguts, i que en moltes ocasions no aporten res nou al fenomen, ara bé, atés que l'ímpetu actualment es troba a Amèrica del Centre i Sud, l'única alternativa és aprofitar-lo.

La Xarxa Motiva es va crear amb un objectiu decidit, la possibilitat de compartir les múltiples experiències i coneixements que en els temes de CREACIÓ D'EMPRESES i EMPRENEDORIA pogueren esdevindre al voltant de l'àmbit universitari,  contrastar quins fenòmens i accions es pogueren escometre amb èxit, estudis i anàlisis que s'anaren produint en cada universitat, de manera tots ens beneficiar-nos de l'efecte sinèrgic que aquestes trobades produïen.

La potenciació de la creació d'empreses, especialment d'empreses innovadores, és un objectiu soci – econòmic clau per a la societat de la Comunitat Valenciana, d'Espanya, d'Europa i d'Amèrica Llatina. Per aquest motiu es busca amb la XARXA MOTIVA generar ocupació i riquesa, així com una potenciació estratègica de sectors emergents que puguen arribar a convertir-se en vertaders motors econòmics.

La XARXA MOTIVA fa èmfasi en esquemes de formació en el “aprendre – fent”, tenint en compte que el procés de formació és sistèmic i permanent, i que no solament s'imparteix en aula, ni s'esgota en ella. Es replanteja dia a dia la manera de com aprendre i com compartir  nous coneixements per a ser cada vegada millors. Finalment, formula noves opcions i estratègies per a incentivar la formació de nous empresaris sota els nous paradigmes de qualitat, productivitat i competitivitat.