UVemprénUniversitat de València Logo del portal

La Universitat de València i LABORA tanquen la primera edició de l'Escola Valenciana d'Innovació amb la presentació dels projectes participants en el programa Reptes EVInnova 2021

  • 27 de juny de 2022
La Universitat de València i LABORA tanquen la primera edició de l'Escola Valenciana d'Innovació amb la presentació dels projectes participants en el programa Reptes EVInnova 2021

Hui 27 de juny ha tingut lloc la sessió de presentació dels projectes del programa Reptes EVInnova 2021, en el qual quatre alumnes de la Universitat de València han exposat les seues solucions als desafiaments plantejats pels centres de Formació de LABORA de la Comunitat Valenciana.

Reptes EVInnova és un programa d'innovació de l'Aula d'Emprenedoria EVInnova LABORA-Universitat de València que persegueix connectar el talent dels i les professionals de LABORA amb professionals de la innovació i amb el talent universitari per a ajudar-los a transformar les seues propostes innovadores en els àmbits educatius o de la gestió dels processos de programes de Formació Professional per a l'Ocupació en projectes viables i realitzables.

L'objectiu d'aquest programa és proporcionar formació en innovació que permeta a les persones participants validar solucions a reptes de gestió en matèria de formació per a l'ocupació i permetre implantar noves idees. Així, en aquesta última sessió han participat quatre estudiants de la Universitat de València que han realitzat pràctiques durant el curs 2021-22 en diferents centres LABORA Formació i han desenvolupat solucions orientades a optimitzar els serveis públics de formació i orientació laboral que ofereix LABORA, així com millorar l'experiència de les persones usuàries d'aquest servei públic.

El primer dels projectes es diu MicroCluster, i ha sigut desenvolupat per Ainhoa Navarro Gómez dins del Centre Integrat Públic de Formació Professional de Catarroja. MicroCluster és un projecte que pretén dur a terme una comunitat del coneixement, que possibilite i facilite la trobada entre empreses i serveis públics per a cobrir les diferents necessitats de persones qualificades, així com la formació necessària a curt, mitjà i llarg termini, aprofitant la concentració de les empreses del sector Fusta i Moble, juntament amb institucions educatives, Centres Integrats, Espai FORMACIÓ LABORA, Espai LABORA, Espai Empresa i universitats, a través d'una “finestreta única”.

Per part seua, Berta Senís Martí ha desenvolupat, en el Centre de Referència Nacional de Fusta i Suro de Paterna, el projecte FortLab, l'objectiu principal del qual és oferir a qui ho necessite un servei d'orientació laboral integrat en la formació professional. D'aquesta manera, es pretén rebutjar la idea de l'orientació com una cosa puntual, presentant-la com un servei que acompanya a les persones al llarg de tota la carrera professional.

En el Centre Integrat Públic de Formació Professional de Catarroja, Dulce Mª Llorca ha presentat MaderCat, amb l'objectiu general de crear diferents eines digitals que faciliten, recullen i proporcionen la informació pròpia del procediment d'avaluació i acreditació de competències (PEAC) de manera clara, concisa, senzilla i comprensible. Es pretén que d'aquesta manera es genere un impacte notable pel que fa al fet que les persones candidates comprenguen molt millor el procediment, les seues fases, els seus requisits d'accés, així com les seues possibilitats dins d'aquest, de manera que s'agilitze i no s'alentisquen tant les primeres fases d'informació i orientació per a la persona candidata.

Finalment, l'últim projecte presentat ha sigut Practica-Amb-Nosaltres, desenvolupat per Sandra Sancho Radoselovics en el Centre Integrat Públic de Formació Professional de Benicarló. Es tracta d'un protocol únic i especialitzat que per la seua senzillesa i la seua bona estructura permet, tant els tutors i tutores del centre LABORA com les empreses especialitzades, dur a terme un seguiment continu del seu treball d'una forma senzilla, des del període abans de començar les pràctiques, passant pel seu seguiment, finalització i acabant per la seua validació i certificat d'apte de les pràctiques.

Després de la presentació dels projectes s'ha procedit al lliurament de diplomes acreditatius de la participació en el programa Reptes EVInnova 2021. En aquesta sessió ha estat presents la directora general d'Ocupació i Formació de LABORA, Rocío Briones Morales; la subdirectora general de Formació Professional per a l'Ocupació de la Generalitat Valenciana, Rosa Mª López Pérez; la cap de secció d'Acreditació de Competències Professionals, Formació Dual i No subvencionada de la Generalitat Valenciana, Inmaculada Villena Cuartero; i el director de la Unitat d'Emprenedoria de la Universitat de València (UVemprén), Rafael J. García Martínez, a més d'algun dels tutors i tutores que han acompanyat a les estudiants durant les seues pràctiques.

El vídeo de la sessió es pot visualitzar ací.