Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 24/05/2024 09:30 | 24/05/2024 14:30 | Aula PB SFPIE |
Enrique Orduña Malea
Professor titular de la Universitat Politècnica de València
- Distingir els diferents tipus de processos avaluatius de l'activitat investigadora.
- Contextualitzar les principals reformes actuals en l'avaluació científica.
- Comprendre els nous mecanismes d'avaluació de sexennis de ANECA.
- Identificar les principals mètriques i fonts per a proporcionar evidències d'impacte científic.
- Desenvolupar habilitats en l'elaboració de currículums narratius.
BLOC 1: CARACTERÍSTIQUES DE L'AVALUACIÓ CIENTÍFICA
Objectius de l'avaluació; objectes d'anàlisis, tipus d'avaluació científica, escoles d'avaluació.
BLOC 2: REFORMA DE L'AVALUACIÓ
Característiques dels principals moviments per un canvi en l'avaluació (DAURA, Leiden Manifest, Hong Kong Declaration, COARA, INORMS) i el seu efecte en les polítiques d'avaluació. Descriure el nou procés d'avaluació de sexennis dut a terme per ANECA.
BLOC 3: MÈTRIQUES I FONTS QUANTITATIVES
Identificar, descriure i comprendre els principals indicadors bibliomètrics (i les fonts que els proporcionen), incidint en els nous indicadors d'impacte social i influència social.
BLOC 4: BIBLIOMETRIA NARRATIVA
Desenvolupar habilitats per a redactar un currículum narratiu, i fer ús correcte de la Bibliometria narrativa i de les evidències quantificades.
Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
• Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
• Compliment de la normativa del SFPIE respecte a l'assistència.