Logo de la Universitat de València Logo del portal

.

L'Educació com a debat. Entre el públic i el privat

Imatge de la 36 UEG

Període de l'esdeveniment: De 16 de de juliol de 2019 a 17 de de juliol de 2019. Dimarts i dimecres de 10:00 a 14:00.

Lloc de realització: Centre de Gandia de la UV

Descripció:

Curs emmarcat en la 36ª Universitat d'Estiu de Gandia

L’educació ha sigut –i és– un assumpte complex, protagonista de vius debats. Aquesta complexitat s’arrela en una doble dimensió tradicional: una de privada, que pretén abans de tot gaudir de la llibertat individual, i una altra de pública, que es vol projectar en la cerca de la igualtat. Harmonitzar aquests dos principis és una obligació democràtica; aconseguir-ho, una tasca que exigeix acords. Els continguts, cada vegada més complexos i nous de totes dues dimensions, converteixen el consens necessari en una tasca àrdua, però imprescindible. Coordinadors. Juan Manuel Fernández Soria, Professor Dept. Educació Comparada e Historia de la Educació de la Universitat de València,POLISOC i José I. Cruz Orozco. Professor Dept. Educació Comparada e Historia de la Educació de la Universitat de València, POLISOC.

PROGRAMA:

Dimarts 16 de juliol

MATÍ

De 10.00 a 12.00 hores

“Identitat cultural i dret a l’educació”

Juan Manuel Fernández Soria, Universitat de València.

De 12.00 a 14.00 hores

“Absentisme escolar. Incompliment del dret a l’educació”

José Ignacio Cruz Orozco, Universitat de València.

VESPRADA

De 17.00 a 19.00 hores

Què es demanda des de les aules?

Miquel Ruiz Collados, President de la Unió de Cooperatives d´Ensenyament Valencianes (UCEV)

Dimecres 17 de juliol

MATÍ

De 10.00 a 12.00 hores

La llibertat d’ensenyament: un balanç als 40 anys de la Constitució

D. José María Alvira, secretari general d’Escoles Catòliques

De 12.00 a 14.00 hores

“Dret a l’educació i llibertat d’ensenyament: propostes d’integració”

Alejandro Tiana, secretari d’estat d’Educació.

Organitza:

Centre de Gandia. Universitat de València.

www.uegandia.es

Contacta: goncisi@fundacions.uv.es