Logo de la Universdad de Valencia Logo Sección Sindical - Confederación General del Trabajo del País Valenciano Logo del portal

Mesa Negociadora 02-06-2023

  • 6 junio de 2023
Image de la noticia

Convocatòria de Mesa Negociadora, divendres 2 de juny de 2023. 

Ordre del dia i documentació


 

RESUM I ACORDS

1.- Lectura i aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova per unanimitat.

2.- Aprovació, si escau, del reglament de selecció i contractació de professorat substitut a la Universitat de València.

S’aprova per unanimitat.

3.- Actualització de la composició de la Comissió Negociadora del IV Pla d’Igualtat de la Universitat de València.

S’aprova i s’actualitza la Comissió amb una persona per part de la CGT i una altra del SATTUI

4.- Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) 1/2023 del personal d’administració i serveis de la Universitat de València.

S’aprova, però amb l’abstenció de la CGT.  El document presentat per la UV abordava canvis de molts tipus, alguns d’ells corresponen a normalitzar situacions pendents.

CGT hem exposat les nostres grans objeccions a les places afectades del Servei de Manteniment i les del Servei d'Informàtica.

  • La transformació de les de manteniment, C1 Oficial d’Oficis, en places de major especialització, son conseqüència del desmantellament i la privatització del manteniment de la UV, que va començar ja fa uns anys. i que està ja completament assolida i oblidada. Un procés que va ser informat i planificat amb consens sindical, (CGT ens vam oposar des del principi) que tenia l'objectiu de reduir a 10 eixe número de places. I dotar-les de la funció de control sobre les intervencions de l'empresa contractada: un pont entre la UV i les empreses.
  • La transformació de les places d'operador d'Informàtica de centres son també una privatització encoberta. Però en aquest cas no s'ha explicat res, no coneixem la planificació ni l’objectiu. Seguix un procés semblant al de manteniment: en ocasió de jubilació de qui treballa, es transforma la plaça en una del grup superior, i es personal de l'empresa del CAU qui assumix eixes funcions: “una nova privatització.  Ara mateix, hi ha personal funcionari de plantilla en uns edificis i personal de contracta en altres.

Volem destacar l’aprovació dels canvis i regularització del nivell de llengua (anglés) de les places que ja tenien el requisit en la RLT. Ha quedat com a criteri el nivell C2 per a les places del grup A1 i el nivell B2 per a les places del grup A2 i C1.

5.- Aprovació, si escau, de l’Oferta d’Ocupació Pública del PAS de 2023.

Finalment s’aprova per unanimitat amb un xicotet canvi en les places de Torn Lliure que queda així:

  • FA10 Esc. Tec. Sup. Informació:  1 (Oposició) + 1 (Concurs Oposició) = 2 TOTAL
  • FB15 Esc. de Gestió Universitària: 9 (Oposició) + 8 (Concurs Oposició) = 17 TOTAL

En relació a aquest punt, hem de dir que CGT va detectar que el document de partida de la negociació d’aquesta OPE la Universitat no contemplava places vacants en l’escala A2 de Biblioteques. I segons CGT, comptem en aquests moments unes 13/15 places vacants (el 40% de les places de l’escala) Si descomptem les 7 places ja convocades en l’OPE de 2021, encara no finalitzada, aquesta OPE podia incloure un mínim de 7 places. A petició de CGT, la Universitat va tornar a revisar les dades i va constatar que hi havien 7 places vacants, però no va acceptar modificar la proposta de la OPE 2023 en l’últim moment, per falta de temps per a negociar-la.

Davant aquesta situació, la Universitat ha proposat una solució alternativa, en forma de tres compromisos que han sigut adquirits per totes les parts i han facilitat l’aprovació de l’OPE 2023 per unanimitat:

1.- COMPROMÍS d'incloure totes aquestes vacants A2 Bbca. en l'OPE de 2024

2.- COMPROMÍS de Nomenar interines de vacant en totes les 13 places vacants, des de ja. Això garantix una continuïtat a les persones de la borsa (moltes d'elles ocupaven aquestes places amb contractes d'acumulació de 9 mesos a punt de finalitzar) i un millor funcionament al servei. Però també compromet part de l'OPE de 2024 amb una mica d'incertesa amb els canvis de govern.

3.- COMPROMÍS Avançar la negociació de les futures OPEs al primer trimestre de l’any, per tal d'evitar errades com les d'enguany, on hem negociat en l’últim moment , sense quasi temps de poder rectificar. Cal recordar que la UV està obligada per llei a aprovar l'OPE del PAS abans de finalitzar juny.

6.- Torn obert de paraules.

CGT pregunta per:

1.- Si la UV té instruments per corregir la desigualtat entre el professorat Ajudant Dr. LOU front al professorat Ajudant Doctor LOSU, mateixa figura laboral amb diferent càrrega docent.

El Vicerector de Professorat informa que la LOSU ha creat eixa diferenciació sense establir cap mecanisme de correcció a les universitats.

2.- El procés d’adaptació dels contractes temporals del personal d’investigació i suport a la investigació.

El Gerent informa que la UV vol que estiga tot el procés finalitzat abans de final d’any. Aquesta adaptació implica al Servei d’Investigació, al Servei de Transferència i al Servei de Comptabilitat. Encara estan en la fase de definició de les línies d’Investigació.

3.- Repercussió de les sentències del Tribunal Contenciós-Administratiu sobre l’OPE extraordinària de consolidació.

Concretament hi ha ja cinc sentències que resolen i obliguen a la UV a afegir i comptabilitzar el temps treballat per personal en contractes d’investigació que van tindre continuïtat amb contractes programa, amb les mateixes funcions i en els mateixos llocs. Açò obliga que les places afectades canvien a processos selectius per concurs i no a concurs-oposició com estaven convocades, perquè son considerades de llarga duració (personal estructural amb vinculació anterior al 01/01/2016)

I sabem que hi ha encara 5 vistes pendents en el contenciós durant el mes de Juny. I també un recurs de reposició interposat per CGT sense resoldre, que podria acabar també en el contenciós-administratiu, afectant a tres places més.

La Universitat informa que està estudiant les conseqüències en les convocatòries afectades i encara no ha decidit acatar o recórrer les sentències, ni de quina manera.

Pot tenir conseqüències només a les convocatòries afectades?, O a tota l’OPE extraordinària? Recordem que ja hi ha dates d’examen d’alguna convocatòria. Podria haver considerat més places afectades i haver fet una OPE més nombrosa?

CGT ja va advertit de la particular interpretació de la UV de la “Ley 20/2021, de 28 de diciembre, de medidas urgentes para la reducción de la temporalidad en el empleo público”, en el còmput del temps de la cobertura de les places. Ho vam posar de manifest en el CGT-INFORMA de maig del 2022 https://links.uv.es/WRP0Fn5

I no vam entendre que no aprofitarà aquesta ocasió per normalitzar totes aquestes places en frau.