
Dilluns passat 2 de juny, la Sala Sánchez Ayuso de la Facultat d’Economia es va rendir un reconeixement a la trajectòria del professor Alejandro Mollá
Dilluns passat 2 de juny, la Sala Sánchez Ayuso de la Facultat d’Economia de la Universitat de València va acollir la jornada “Màrqueting i Distribució Comercial: Diàleg entre Universitat i Empresa” organitzada pel Departament de Comercialització i Investigació de Mercats, en la qual es va rendir un reconeixement a la trajectòria del professor Alejandro Mollá, Catedràtic en Màrqueting i referent acadèmic en l'àmbit del màrqueting i la distribució, amb motiu de la seua pròxima jubilació.
La sessió va ser inaugurada per Francisco Muñoz, degà de la Facultat d’Economia; Marcelo Royo, director del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats; i Gloria Berenguer, catedràtica de la Universitat de València, els qui van destacar la rellevància acadèmica i professional de l'homenatjat, així com la importància de fomentar espais de diàleg entre universitat i empresa.
El programa de la jornada va incloure dos taules redones que van comptar amb la participació de reconeguts professionals i acadèmics del sector. La primera, “El màrqueting en la Universitat i l'Empresa” va ser moderada per la professora Marta Frasquet i va reunir a Ignacio Cruz Roche (UAM), Miguel Ángel Gómez-Borja (UCLM), Álex Salvador (Cárnicas Serrano) i Pietat Coscollá (ANECOOP).
La segona taula redona, “La distribució comercial hui”, moderada per la professora Irene Gil, va aportar una visió de la distribució comercial des de l'àmbit empresarial amb les intervencions d'Agustín Rovira (PATECO), Javier Quiles (Consum), José Mª Bonmatí (AECOC) i, Joan Mir (ANECOOP).
Finalment, la professora Haydeé Calderón va presentar l'acte central, dedicat a l'homenatge del professor Alejandro Mollá, en reconeixement a la seua dilatada trajectòria, el seu compromís amb la docència, la investigació, i la seua valuosa vinculació amb l'entorn empresarial. Les intervencions en el seu honor van estar marcades per un to pròxim i emotiu, subratllant tant la seua excel·lència acadèmica com la seua qualitat humana.
L'acte va finalitzar amb la intervenció del professor Alejandro Mollá, manifestant a tots els assistents, des de companys de la llicenciatura en Ciències Econòmiques i Empresarials (1973-78), a estudiants del 2n curs del grau de International Business del curs actual (2024-25), fins a professors, investigadors, persones de secretaria i directius d'empreses, l'alegria d'haver-nos trobat en un acte en el qual va destacar “la qualitat dels ponents, en l'àmbit acadèmic i professional del màrqueting i la distribució comercial”.
Així mateix, va agrair “a totes les persones amb les quals d'alguna manera hem compartit moments molt destacats en les nostres trajectòries, contribuint a la formació de generacions d'estudiants i investigadors, tant en la Universitat de Valéncia com en la Universitat de Castella – La Manxa, en contínua col·laboració amb les empreses”, dedicant un record especial al seu director de tesi, el professor Juan José Renau. El professor Mollá, va estar acompanyat per la seua esposa Merche i part de la seua família.
Imatges: