Logo de la Universitat de València Logo Departament de Filologia Catalana Logo del portal

Seminari d'Encarna Pascual el 21 de febrer

  • 26 de gener de 2023
Imatge de l'edifici de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació

El dia 21 de febrer a les 18 hores, tindrà lloc a la Sala de Juntes "César Simón" de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació el Seminari de Recerca de Filologia Catalana impartit per Encarna Pascual de la Universitat de València amb el títol "Què llig actualment l’alumnat de Secundària?". El seminari serà presencial i en línia al següent enllaç:

https://uv-es.zoom.us/j/96524275259?pwd=dkd5ZFA5T25JQzVsRDdVMEZyQWEwQT09

Ens preguntem què llig l’alumnat de Secundària, perquè volem conéixer quin és el cànon lector que estem construint actualment a les aules.

El currículum és per a tots els estudiants el mateix, perquè ve dictat des dels decrets que aprova la Generalitat Valenciana. Però els textos que es lligen a les aules canvien d’un centre a un altre, ja que els escollim el professorat.

Com sabem si aquesta elecció és bona, regular o dolenta? No ho sabem; i el que és més important, desconeixem si aquestes lectures formen adolescents lectors.

Necessitem investigar què es llig i com es llig a les nostres aules. Volem analitzar els criteris que utilitzem el professorat a l’hora d’escollir les lectures obligatòries, quines pràctiques lectores es realitzen a les aules de Secundària i quin paper se li atorga a la biblioteca escolar.

Per tal d’obtindre aquesta informació, el que hem fet en la tesi és utilitzar l’enquesta com a instrument d’observació. Hem elaborat tres enquestes, una per a l’alumnat de Secundària, una altra per al professorat i una tercera enquesta dirigida als equips directius. Les enquestes porten per títol: Conéixer el cànon escolar en Secundària a través de les lectures, i les hem allotjades a la plataforma LimeSurvey de la Universitat de València.

A hores d’ara tenim les enquestes enllestides per poder enviar-les als centres educatius de la Comunitat Valenciana. Creem que el resultat ens aportarà informació valuosa a l’hora de realitzar intervencions educatives.

Llista d'enllaços: