El grup de Radiació Solar de València es va crear a principis dels anys 90's, i en l'actualitat ho formen 15 persones de la Universitat de València. És un grup de referència en les dues línies en les quals treballa, aerosols atmosfèrics i radiació solar UV, i està considerat Grup d'Excel·lència de la Comunitat Valenciana a través del Projecte Prometeu 2010. El Grup de Radiació Solar ha participat en nombroses campanyes de camp, des de Sodankyla (Finlàndia) fins a Marrakesh (el Marroc), destacant entre elles, les dutes a terme per l'ESA (European Espacial Agency) en la zona de Barrax (Albacete), durant els anys 1998, 1999 i 2000 (DAISEX I i II, Digital Airbone Imaging Spectrometer EXperiment), 2003 i 2004 (SPARC, SPectra bARrax Campaign) i 2005 (SEN2FLEX, SENtinel-2 and Fluorescence Experiment). Ha coordinat les xarxes temàtiques DÀMOCLES "Determinació d'Aerosols per Mesures Obtingudes en Columna (Lidar), Extinció i Sòl" I i II durant els anys 2004 a 2010, en les quals han participat més trenta Institucions espanyoles. En l'actualitat, el grup de Radiació Solar participa en la xarxa internacional de mesura d'aerosols AErosol RObotic NETwork (AERONET) a través de la Xarxa ibèrica RIMA. També coordina l'European Skynet Radiometers network (ESR) en col·laboració de l'Institut de Ciències Atmosfèriques i Clima del Consell Nacional d'Investigació Italià (CNR) . L'objectiu científic d'ambdós xarxes és la caracterització dels aerosols atmosfèrics i la seua interacció amb núvols i radiació solar, així com la validació de productes de satèl·lit.