Logo de la Universitat de València Logo Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació Logo del portal

X ENCUENTRO INTERNACIONAL DE HISTORIADORES DE LA PRENSA Y DEL PERIODISMO

  • 6 de novembre de 2016
Image de la noticia

Prop de dos-cents historiadors del periodisme de 98 universitats d'Amèrica i Europa analitzaran a València l'evolució de la premsa de paper a l'empresa multimèdia

Els estudiosos debatran sobre la crisi dels mitjans i possibles solucions per a garantir models de negoci sostenibles i la qualitat del periodisme

València, 23/10/2016– “De la impremta a l'empresa multimèdia: el negoci de la comunicació en la història”. Aquest és el títol de la X Trobada Internacional d'Historiadors de la Premsa i el Periodisme, que se celebrarà els dies 27 i 28 d'octubre en el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València (Espanya). Participaran prop de 200 especialistes vinculats a la Xarxa Iberoamericana d'Historiadors de la Premsa, a l'espanyola Associació d'Historiadors de la Comunicació i a 98 universitats i centres d'investigació d'Amèrica i Europa. Estudiosos de la comunicació de Mèxic, Perú, Colòmbia, Xile, Cuba, Costa Rica, Estats Units, Argentina, Brasil, Portugal, França, Regne Unit i Espanya, exposaran les seues investigacions i intercanviaran experiències.

Des de l'any 2007 el periodisme i els mitjans pateixen una de les pitjors crisis de la seua història. Crisi de gestió de les empreses periodístiques davant de les dificultats que presenten l'adaptació a les noves tecnologies digitals i la configuració de grups multimèdia. Crisi per la pèrdua de qualitat informativa per la tendència banalització i l’espectacularització de la informació. Crisi en les redaccions per l’acomiadament massiu de periodistes i la precarietat de la professió. Crisi d'ingressos publicitaris. Crisi ètica i de la credibilitat dels mitjans i els periodistes... La crisi del sector i la reculada de la qualitat informativa es retroalimenten. Difícil trobar la pedra angular que proporcione als mitjans un model de negoci econòmicament sostenible, sense oblidar el sentit cívic del periodisme de qualitat com a baluard de la democràcia.

Llista d'enllaços: