Logo de la Universdad de Valencia Logo Estructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Listado de publicaciones

Resultados de la búsqueda200 resultados

  • ERP correlates of masked affective priming with emoticons :)

    Comesaña, M.; Soares, A.P.; Perea, M.; Piñeiro, A.; Fraga, I.; Pinheiro, A.P.

    (2013). Article

    Computers in Human Behavior.

    Vol. 29

    Pág. 588-595

    DOI: 10.1016/j.chb.2012.10.020
  • El lector literario en los grados de Maestro. Deconstruir para construir

    Tabernero, R.

    (2013). Article

    Lenguaje y Textos. Num.38

    Pág. 47-57

  • Imagen representativa de la publicación

    Problemas con los problemas

    Vicente, S.

    (2013). Article

    Cuadernos de pedagogía. Num.437

    Pág. 72-76

    ISSN: 0210-0630
  • Imagen representativa de la publicación

    Análisis de la práctica educativa en clases de matemáticas españolas de Educación Primaria: una posible explicación para el nivel de competencia de los alumnos

    Vicente, S.; Rosales, J.; Chamoso, J.M.; Múñez, D.

    (2013). Article

    Cultura y Educación. Num.4

    Vol. 25
    Pág. 535-548

    DOI: 10.1174/113564013808906799
  • Imagen representativa de la publicación

    The effect of external representations on compare word problems: Supporting mental model construction

    Múñez, D.; Orrantia, J.; Rosales, J.

    (2013). Article

    The Journal of Experimental Education.

    Vol. 81
    Pág. 337-355

    DOI: 10.1080/00220973.2012.715095
  • Imagen representativa de la publicación

    Arithmetic word problem solving: evidence for a magnitude-based mental representation

    Orrantia, J.; Múñez, D.

    (2013). Article

    Memory & Cognition.

    Vol. 41
    Pág. 98-108

    DOI: 10.3758/s13421-012-0241-1
  • Imagen representativa de la publicación

    Reading comprehension and working memory's executive processes: an intervention study in primary school students

    García-Madruga, Juan A.; Elosúa, María Rosa; Gil, Laura; Gómez-Veiga, Isabel; Vila, José Óscar; Orjales, Isabel; Contreras, Antonio; Rodríguez, Raquel; Melero, María Ángeles; Duque, Gonzalo

    (2013). Article

    Reading Research Quarterly. Num.2

    Vol. 48
    Pág. 155-174

  • Early access to abstract representations in developing readers: Evidence from masked priming

    Perea, M.; abu Mallouh, R.; Carreiras, M.

    (2013). Article

    Developmental Science.

    Vol. 16

    Pág. 564-573

    DOI: 564-573. DOI: 10.1111/desc.12052
  • Students’ reading strategies in Wikipedia: combination of eye-movements, navigation decisions and think aloud

    Salmerón, L.; Fajardo, I.; García, V.; Naumann, J.

    (2013). Participació en congressos

    International Technology, Education and Development Conference
    Publicacion derivada del proyecto "Estudio on-line de la lectura electrónica en jóvenes: movimientos oculares, pensamiento en voz alta y navegación".

  • Word matching and semantic overlap as hyperlink utility cues

    Salmerón, L.; Naumann, J.; García, V.; Fajardo, I.

    (2013). Participació en congressos

    Twenty-third Annual Meeting of the Society for Text and Discourse
    Publicacion derivada del proyecto "Estudio on-line de la lectura electrónica en jóvenes: movimientos oculares, pensamiento en voz alta y navegación".