Logo de la Universdad de Valencia Logo Estructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Listado de publicaciones

Resultados de la búsqueda200 resultados

  • Contextual diversity is a main determinant of word-identification times in young readers

    Perea, M.; Soares, A.P.; Comesaña, M.

    (2013). Article

    Journal of Experimental Child Psychology.

    Vol. 116

    Pág. 37-44

    DOI: 10.1016/j.jecp.2012.10.014
  • Imagen representativa de la publicación

    Position coding effects in a 2D scenario: The case of musical notation

    Perea, M.; García-Chamorro, C.; Centelles, A.; Jiménez, M.

    (2013). Article

    Acta Psychologica.

    Vol. 143

    Pág. 292-297

    [Leer más] [Ocultar]
    DOI: 10.1016/j.actpsy.2013.04.014
  • Imagen representativa de la publicación

    The contribution of knowledge about anaphors, organisational signals and refutations to reading comprehension

    García, J. R.; Bustos, A.; Sánchez, E.

    (2013). Article

    Journal of Research in Reading.

    Pág. 1-23

    DOI: 10.1111/1467-9817.12021
  • Neural correlates of visual vs. abstract letter processing in Roman and Arabic scripts

    Carreiras, M.; Perea, M.; Gil-López, C.; Abu Mallouh, R.; Salillas, E.

    (2013). Article

    Journal of Cognitive Neuroscience. Num.11

    Vol. 25

    Pág. 1975-1985

    DOI: 10.1162/jocn_a_00438
  • Imagen representativa de la publicación

    The effects of sleep deprivation on the attentional functions and vigilance

    Roca, J.; Fuentes, L.; Marotta, A.; López-Ramón, M.F.; Castro, C.; Lupiáñez, J.; Martella, D.

    (2012). Article

    Acta Psychologica. Num.2

    Vol. 140
    Pág. 164-176

    ISSN: 0001-6918
  • Imagen representativa de la publicación

    A driving-emulation task to study the integration of goals with obligatory and prohibitory traffic signs

    Roca, J.; Castro, C.; Bueno, M.; Moreno-Ríos, S.

    (2012). Article

    Applied Ergonomics. Num.1

    Vol. 43
    Pág.81-88

    DOI: 10.1016/j.apergo.2011.03.010
    ISSN: 0003-6870
  • Imagen representativa de la publicación

    Teacher–student interaction in joint word problem solving. The role of situational and mathematical knowledge in mainstream classrooms

    Rosales, J.; Vicente, S.; Chamoso, J.M.; Múñez, D.

    (2012). Article

    Teaching and Teacher Education. Num.8

    Vol. 28
    Pág. 1185-1195

  • Imagen representativa de la publicación

    Basque Literary History

    Olaziregi, Mari Jose (Ed.)

    (2012). Llibre

    Reno, Center for Basque Studies-University of Nevada

    ISBN: 978-1-935709-19-0
  • Imagen representativa de la publicación

    Improving reading comprehension: From metacognitive intervention on strategies to the intervention on working memory executive processes

    Elosúa, M.R.; García-Madruga, J.A.; Vila, J.O.; Gómez-Veiga, I.; Gil, L.

    (2012). Article

    Ciencia Cognitiva. Num.5

    Vol. 12
    Pág. 1425-1438

  • Foro de colaboración entre profesores y psicólogos en formación. Una experiencia para mejorar la coordinación

    De Sixte, R.; Rueda, M.I.; Valdunquillo, M.I.; Navarro, J.J.; Madrigal,I.

    (2012). Participació en congressos

    21st Congress on Learning Disabilities (6 de Septiembre de 2012)