Logo de la Universdad de Valencia Logo Estructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Listado de publicaciones

Resultados de la búsqueda200 resultados

  • Sánchez, E.; García-Rodicio, H. Using online measures to determine how learners process instructional explanations (2013). Learning and Instruction Vol. 26 Pág. 1-11

  • Fajardo, I.; Ávila, V.; Gil, L.; Salmerón, L.; Ferrer, A. Repeated Name penalty en lectores con discapacidad intelectual: un estudio de movimientos oculares (2013). Poster presentado en el congreso sobre “Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura (TAELEC)”. Madrid, España Publicación derivada del proyecto “Facilitación del procesamiento de anáforas en lectores con discapacidad intelectual y auditiva: Evidencia a partir del registro de movimientos oculares".

  • Castejón, Luis; Rodríguez-Ferreiro, Javier; Cuetos, Fernando Flexibilidad en el uso de estrategias de lectura de palabras en aprendices españoles (2013). Infancia y Aprendizaje, Num. 1 Vol. 36 Pág. 51-60  
    DOI: 10.1174/021037013804826564

  • Perea, M. Why does the APA recommend the use of serif fonts? (2013). Psicothema Vol. 25 Pág. 13-17
    DOI: 10.7334/psicothema2012.141

  • Fajardo, I.; Tavares, G.; Ávila, V.; Salmerón, L.; Ferrer, A. Lectores con discapacidad intelectual: detección de inconsistencias anafóricas (2013). Paper presented at the TAELEC (Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura), Madrid, 25-27 September Publicación derivada del proyecto “Lectura Fácil: Elaboración y difusión de materiales y análisis de la experiencia de usuario” ("Easy Reading: elaboration and distribution of texts and analysis of user experience").  

  • Lluch, Gemma De la literatura anglesa a la catalana : un canvi de circuit lector en el relat per a adolescents (2013). Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca, Num. 18 Pág. 143-165
    ISSN: 1130-8508 [Link]

  • Tabernero, R. Libros que llevan a otros libros: la literatura "iluminada" en las bibliotecas escolares / Books that send to other books: literature "enlightened" in school libraries (2013). Ensino Em Re-vista (Brasil), Num. 2 Vol. 20 Pág. 93-111

  • Lluch, Gemma La lectura en català per a infants i adolescents. Història, investigació i polítiques (2013). Editorial: Publicacions de l'Abadia de Montserrat. Barcelona
    ISBN: 978-84-9883-582-3

  • García-Rodicio, H.; Sánchez, E.; Acuña, S. Support for self-regulation in learning complex topics from multimedia explanations. Do learners need extensive or minimal support? (2013). Instructional Science Vol. 41 Pág. 539-553

  • García-Blanco, A.C.; Perea, M.; Livianos, L. Mood-congruent bias and attention shifts in the different episodes of bipolar disorder (2013). Cognition and Emotion Vol. 27 Pág. 1114-1121
    DOI: 10.1080/02699931.2013.764281

  • Fajardo, I.; Tavares, G.; Ávila, V.; Ferrer, A. Towards text simplification for poor readers with Intellectual disability: When do connective enhance text cohesion? (2013). Research in developmental disabilities, Num. 4 Vol. 34 Pág. 1267-1279 Publicación derivada del proyecto “Lectura Fácil: Elaboración y difusión de materiales y análisis de la experiencia de usuario” ("Easy Reading: elaboration and distribution of texts and analysis of user experience")

  • Winskel, H.; Perea, M. Consonant/Vowel asymmetries in letter position coding during normal reading: Evidence from parafoveal previews in Thai (2013). Journal of Cognitive Psychology Vol. 25 Pág. 119-130
    DOI: 10.1080/20445911.2012.753077

  • Vergara-Martínez, M.; Perea, M.; Gomez, P.; Swaab, T.Y. ERP correlates of letter identity and letter position are modulated by lexical frequency (2013). Brain and Language Vol. 125 Pág. 11-27
    DOI: 10.1016/j.bandl.2012.12.009

  • Sánchez, S.; Lluch, G.; Del Rio, T. La lectura en la web 2.0. Estudio de caso: Los blogs en el Reto Delirium (2013). @tic. Revista d'innovació educativa Editorial: Universitat de València [Link]

  • Salmerón, L.; Kammerer, Y.; García-Carrión, P. Searching the Web for conflicting topics: page and user factors (2013). Computers in Human Behavior Vol. 29 Pág. 2161-2171 Publicacion derivada del proyecto "Estudio on-line de la lectura electrónica en jóvenes: movimientos oculares, pensamiento en voz alta y navegación" [Link]

  • Salmerón, L. Actividades que promueven la transferencia de los aprendizajes: una revisión de la literatura (2013). Revista de Educación [Link]

  • Roca, J.; Padilla, J.L.; López-Ramón, M.F.; Castro, C. Assessing individual differences in driving inattention: Adaptation and validation of the Attention-Related Driving Errors Scale to Spain (2013). Transportation Research Part F-Traffic Psychology And Behaviour Vol. 21 Pág. 43-51  
    DOI: 10.1016/j.trf.2013.09.001
    ISSN: 1369-8478

  • Roca, J.; Lupiáñez, J.; López-Ramón, M.F.; Castro, C. Are drivers' attentional lapses associated with the functioning of neurocognitive attentional networks and with cognitive failure in everyday life? (2013). Transportation Research Part F-Traffic Psychology And Behaviour Vol. 17 Pág. 98-113
    DOI: 10.1016/j.trf.2012.10.005
    ISSN: 1369-8478

  • Roca, J.; Crundall, D.; Moreno-Ríos, S.; Castro, C.; Lupiáñez, J. The influence of differences in the functioning of the neurocognitive attentional networks on drivers' performance (2013). Accident Analysis & Prevention Vol. 50 Pág. 1193-1206
    DOI: 10.1016/j.aap.2012.09.032
    ISSN: 0001-4575

  • Ramos, L.; Vidal-Abarca, E. Diferencias entre estudiantes con alta y baja competencia lectora. Un estudio con metodología de pensar en voz alta (2013). Cultura y Educación Pág. 295-308

  • Perea, M.; Soares, A.P.; Comesaña, M. Contextual diversity is a main determinant of word-identification times in young readers (2013). Journal of Experimental Child Psychology Vol. 116 Pág. 37-44
    DOI: 10.1016/j.jecp.2012.10.014

  • Perea, M.; García-Chamorro, C.; Centelles, A.; Jiménez, M. Position coding effects in a 2D scenario: The case of musical notation (2013). Acta Psychologica Vol. 143 Pág. 292-297
    DOI: 10.1016/j.actpsy.2013.04.014

  • García, J. R.; Bustos, A.; Sánchez, E. The contribution of knowledge about anaphors, organisational signals and refutations to reading comprehension (2013). Journal of Research in Reading Pág. 1-23
    DOI: 10.1111/1467-9817.12021

  • Carreiras, M.; Perea, M.; Gil-López, C.; Abu Mallouh, R.; Salillas, E. Neural correlates of visual vs. abstract letter processing in Roman and Arabic scripts (2013). Journal of Cognitive Neuroscience, Num. 11 Vol. 25 Pág. 1975-1985
    DOI: 10.1162/jocn_a_00438

  • Roca, J.; Fuentes, L.; Marotta, A.; López-Ramón, M.F.; Castro, C.; Lupiáñez, J.; Martella, D. The effects of sleep deprivation on the attentional functions and vigilance (2012). Acta Psychologica, Num. 2 Vol. 140 Pág. 164-176
    ISSN: 0001-6918

  • Roca, J.; Castro, C.; Bueno, M.; Moreno-Ríos, S. A driving-emulation task to study the integration of goals with obligatory and prohibitory traffic signs (2012). Applied Ergonomics, Num. 1 Vol. 43 Pág.81-88
    DOI: 10.1016/j.apergo.2011.03.010
    ISSN: 0003-6870

  • Rosales, J.; Vicente, S.; Chamoso, J.M.; Múñez, D. Teacher–student interaction in joint word problem solving. The role of situational and mathematical knowledge in mainstream classrooms (2012). Teaching and Teacher Education, Num. 8 Vol. 28 Pág. 1185-1195

  • Olaziregi, Mari Jose (Ed.) Basque Literary History (2012). Reno, Center for Basque Studies-University of Nevada
    ISBN: 978-1-935709-19-0

  • Elosúa, M.R.; García-Madruga, J.A.; Vila, J.O.; Gómez-Veiga, I.; Gil, L. Improving reading comprehension: From metacognitive intervention on strategies to the intervention on working memory executive processes (2012). Ciencia Cognitiva, Num. 5 Vol. 12 Pág. 1425-1438

  • De Sixte, R.; Rueda, M.I.; Valdunquillo, M.I.; Navarro, J.J.; Madrigal,I. Foro de colaboración entre profesores y psicólogos en formación. Una experiencia para mejorar la coordinación (2012). 21st Congress on Learning Disabilities (6 de Septiembre de 2012)