Logo de la Universdad de Valencia Logo Estructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Listado de publicaciones

Resultados de la búsqueda200 resultados

  • Towards text simplification for poor readers with Intellectual disability: When do connective enhance text cohesion?

    Fajardo, I.; Tavares, G.; Ávila, V.; Ferrer, A.

    (2013). Article

    Research in developmental disabilities. Num.4

    Vol. 34
    Pág. 1267-1279
    Publicación derivada del proyecto “Lectura Fácil: Elaboración y difusión de materiales y análisis de la experiencia de usuario” ("Easy Reading: elaboration and distribution of texts and analysis of user experience")

  • Consonant/Vowel asymmetries in letter position coding during normal reading: Evidence from parafoveal previews in Thai

    Winskel, H.; Perea, M.

    (2013). Article

    Journal of Cognitive Psychology.

    Vol. 25

    Pág. 119-130

    DOI: 10.1080/20445911.2012.753077
  • ERP correlates of letter identity and letter position are modulated by lexical frequency

    Vergara-Martínez, M.; Perea, M.; Gomez, P.; Swaab, T.Y.

    (2013). Article

    Brain and Language.

    Vol. 125

    Pág. 11-27

    DOI: 10.1016/j.bandl.2012.12.009
  • Imagen representativa de la publicación

    La lectura en la web 2.0. Estudio de caso: Los blogs en el Reto Delirium

    Sánchez, S.; Lluch, G.; Del Rio, T.

    (2013). Article

    @tic. Revista d'innovació educativa.

    Editorial: Universitat de València

  • Searching the Web for conflicting topics: page and user factors

    Salmerón, L.; Kammerer, Y.; García-Carrión, P.

    (2013). Article

    Computers in Human Behavior.

    Vol. 29
    Pág. 2161-2171
    Publicacion derivada del proyecto "Estudio on-line de la lectura electrónica en jóvenes: movimientos oculares, pensamiento en voz alta y navegación"

  • Actividades que promueven la transferencia de los aprendizajes: una revisión de la literatura

    Salmerón, L.

    (2013). Article

    Revista de Educación.

  • Imagen representativa de la publicación

    Assessing individual differences in driving inattention: Adaptation and validation of the Attention-Related Driving Errors Scale to Spain

    Roca, J.; Padilla, J.L.; López-Ramón, M.F.; Castro, C.

    (2013). Article

    Transportation Research Part F-Traffic Psychology And Behaviour.

    Vol. 21
    Pág. 43-51
     

    DOI: 10.1016/j.trf.2013.09.001
    ISSN: 1369-8478
  • Imagen representativa de la publicación

    Are drivers' attentional lapses associated with the functioning of neurocognitive attentional networks and with cognitive failure in everyday life?

    Roca, J.; Lupiáñez, J.; López-Ramón, M.F.; Castro, C.

    (2013). Article

    Transportation Research Part F-Traffic Psychology And Behaviour.

    Vol. 17
    Pág. 98-113

    DOI: 10.1016/j.trf.2012.10.005
    ISSN: 1369-8478
  • Imagen representativa de la publicación

    The influence of differences in the functioning of the neurocognitive attentional networks on drivers' performance

    Roca, J.; Crundall, D.; Moreno-Ríos, S.; Castro, C.; Lupiáñez, J.

    (2013). Article

    Accident Analysis & Prevention.

    Vol. 50
    Pág. 1193-1206

    DOI: 10.1016/j.aap.2012.09.032
    ISSN: 0001-4575
  • Imagen representativa de la publicación

    Diferencias entre estudiantes con alta y baja competencia lectora. Un estudio con metodología de pensar en voz alta

    Ramos, L.; Vidal-Abarca, E.

    (2013). Article

    Cultura y Educación.

    Pág. 295-308