Resultados de la búsqueda200 resultados
-
Carreiras, M.; Perea, M.; Abu Mallouh, R. Priming of abstract letter representations may be universal: The case of Arabic (2012). Psychonomic Bulletin and Review Vol. 19 Pág. 685-690
DOI: 10.3758/s13423-012-0260-8 -
Pascual, J. Implicaciones pedagógicas vinculadas al fomento de la lectura en las organizaciones escolares (2012). Libro Abierto
-
Orrantia, J.; Rodríguez, L.; Múñez, D.; Vicente, S. Inverse reference in subtraction performance: An analysis from arithmetic word problems (2012). The Quarterly Journal of Experimental Psychology Vol. 65 Pág. 725-38
-
Muñoz, S.; Perea, M.; García-Orza, J.; Barber, H.A. Electrophysiological signatures of masked transposition priming in a same-different task: Evidence with strings of letters vs. pseudoletters (2012). Neuroscience Letters Vol. 515 Pág. 71-76
DOI: 10.1016/j.neulet.2012.03.021 -
Madrid, I.; Ávila, V.; Fajardo, I.; Ferrer, A. Writing easy to read documents for people with intellectual disability (2012). Learning to Write Effectively: Current Trends in European Writing Research Brussels: OPOCE Publicación derivada del proyecto “Lectura Fácil: Elaboración y difusión de materiales y análisis de la experiencia de usuario” ("Easy Reading: elaboration and distribution of texts and analysis of user experience").
-
Llorens, A.C.; Cerdán, R. Evaluación de la comprensión de las preguntas en lectura orientada-a-tareas [Assessing the comprehension of questions in task-oriented-reading] (2012). Revista de Psicodidáctica Vol. 17 Pág. 233-251
-
Tabernero Sala, R. La hipertextualidad como fundamento de construcción en la literatura «iluminada»: La formación del lector en el libro-álbum y en el libro ilustrado (2012). Leer Hipertextos. Del marco hipertextual a la formación de lector literario Antonio Mendoza Fillola (coord.) Octaedro, Barcelona Pág. 121-135
-
Lupker, S.J.; Acha, J.; Davis, C.J.; Perea, M. An investigation of the role of grapheme units in word recognition (2012). Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance Vol. 38 Pág. 1491-1516
DOI: 10.1037/a0026886 -
Gil, L.; Serrano, M.A.; Martínez, T.; Llorens, A.C. La evaluación on-line de la competencia lectora (2012). Quaderns digitals Vol. 71
-
Gil, L.; Serrano, M.A.; Mañá, A.; Ferrer, A.; Avila, V. Intervención en las dificultades en competencia lectora (2012). Quaderns digitals Vol. 71
-
García-Orza, J.; Perea, M.; Abu Mallouh, R.; Carreiras, M. Physical similarity (and not quantity representation) drives perceptual comparison of numbers: Evidence from two Indian notations (2012). Psychonomic Bulletin and Review Vol. 19 Pág. 294-300
DOI: 10.3758/s13423-011-0212-8 -
Roca, J.; Castro, C.; López-Ramón, M.F.; Lupiáñez, J. Measuring vigilance while assessing the functioning of the three attentional networks: The ANTI-Vigilance task (2011). Journal of Neuroscience Methods, Num. 2 Vol.198 Pág. 312-324
ISSN: 0165-0270 -
López-Ramón, M.F.; Castro, C.; Roca, J.; Ledesma, R.; Lupiáñez, J. Attentional Networks Functioning, Age, and Attentional Lapses While Driving (2011). Traffic Injury Prevention, Num. 5 Vol.12 Pág. 518-528
DOI: 10.1080/15389588.2011.588295
ISSN: 1538-9588 -
Olaziregi, M.J. Literaturas ibéricas y memoria histórica (2011). RIEV Cuadernos 8, 246 pp.
ISBN: 978-84-8419-226-8 -
Mena, J.; Tillema, H.; Sánchez, E. Promoting Teacher reflection; what is said to be done (2011). Journal of Education for Teaching, Num. 1 Vol. 37 Pág. 21-36
-
Olaziregi, Mari Jose Literatura infantil e ideologia (2011). Infancia, Memória e Imaginário. Ensaios sobre Literatura Infantil e Juvenil Azevedo, Fernando (coord.) Braga (Portugal): CIFPEC-Universidade do Minho Pág. 131-143
-
Olaziregi, Mari Jose Balance de la literatura vasca del 2010 (2011). Insula Vol. 771 Pág. 28-29
-
Sánchez, E.; García, J. R. Estrategias de colaboración. Ayudar a ayudar (2011). Orientación educativa. Modelos y estrategias de intervención
-
Sánchez, E.; De Sixte, R. Ayudas Cálidas en el contexto de aula. Una descripción a través del análisis del discurso (2011). Revista de Psicología y Educación
-
Sánchez, E. La comprensión lectora. Un triple reto (2011). Novedades Educativas Vol. 248 Pág. 38-42