Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Formació del Professorat Logo del portal

Torrent. Inauguració: 6 de febrer 2013, a les 19:30 h.

 

L’Horta de València, la més poblada i densa (2.500 hab/km2) de totes les comarques valencianes, està composta per 44 municipis on viuen més d’un milió i mig d’habitants.

L’Horta de València, dita així per l’abundància de conreus d’horta que hi hagut històricament, ha experimentat al llarg de les últimes dècades un intens desenvolupament urbà que ha derivat en la reducció del nombre d’hectàrees d’hortalisses.

Aquesta exposició ens mostra la complexa relació que hi hagut històricament entre la ciutat i l’horta de València, que de vegades ha estat d’harmonia i interdependència, però a voltes de conflicte –avalots dels hortolans contra la ciutat– i de depredació –de les forces econòmiques urbanes envers l’horta. L’ exposició tracta a més altres aspectes al voltant de l’Horta de València des del punt de vista de l’educació mediambiental, la biodiversitat (flora, vegetació, fauna), la geografia humana (expansió urbana en detriment de l’horta, xarxa de regs), la geografia física (el clima i la geomorfologia), la història de l’art (environmental art, els horts de taronges) i la història (on destaquen les referències al Tribunal de les Aigües).

Horaris: de dimarts a divendres de 10- 13 h i de 17 - 20 h. Dissabte: d'11 - 13:30 h . i de 17 a 20 h. Diumenge i dilluns tancat.

 
Període de l'esdeveniment:
  • De 6 de febrer de 2013 a 5 de març de 2013. Dimarts, dimecres, dijous i divendres de 10:00 a 20:00.
  • De 6 de febrer de 2013 a 5 de març de 2013. Dissabte d' 11:00 a 20:00.
 
 
Lloc de realització

Museu Comarcal de l'Horta Sud "Josep Ferrís March"Carrer Virgen del Olivar, 30 46900 Torrent

 
Organitza

Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial amb la col.laboració de la Mancomunitat de L'Horta Sud.

 
vicerec.participacio.projeccio@uv.es, unitatsuport@uv.es

 
Més informació