Logo UVGrau en FísicaFacultat de Física Logo del portal

Màster Universitari en Qualitat i Seguretat Alimentària

  • Contemplar en conjunt i tenir en compte els diferents aspectes i les implicacions en els diferents aspectes de les decisions i opcions adoptades, sabent triar o aconsellar les més convenients dins de l'ètica, la legalitat i els valors de la convivència social.
  • Saber treballar en equips multidisciplinaris reproduint contextos reals i aportant i coordinant els propis coneixements amb els d'altres branques i intervinents.
  • Participar en debats i discussions, dirigir-los i coordinar-los i ser capaços de resumir i extreure'n les conclusions més rellevants i acceptades per la majoria.
  • Utilitzar les diferents tècniques d'exposició-oral, escrita, presentacions, panells, etc-per comunicar els seus coneixements, propostes i posicions.
  • Projectar sobre problemes concrets els seus coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seva resolució.
  • Manejar la metodologia estadística i saber analitzar problemes i aplicar les eines estadístiques més apropiades en cada cas.
  • Conèixer bases científiques de la nutrició i en relació amb els últims desenvolupaments i tendències en aquest camp.
  • Manejar amb destresa les eines necessàries per avaluar els hàbits alimentaris.
  • Proposar tècniques, estratègies i models d'intervenció nutricional en les situacions fisiològiques especials, així com en les patologies més prevalents o relacionades amb l'alimentació.
  • Reconèixer les necessitats nutricionals de determinades col·lectivitats.
  • Capacitat per adaptar els processos relacionats amb els aliments a les normes vigents d'higiene dels aliments i sistemes de gestió de qualitat.
  • Conèixer la investigació que en alimentació, nutrició i tecnologia alimentària que demana la Comunitat Valenciana.
  • Obtenir la formació necessària per incorporar-se a departaments d'investigació, desenvolupament i innovació dins les empreses del sector agroalimentari.
  • Coneixement dels conceptes bàsics d'higiene dels aliments. Mesures higièniques i preventives.
  • Coneixement i capacitat per estimar els riscos associats a l'exposició de substàncies químiques i de tòxics biològics en productes de consum.
  • Coneixement dels mètodes més utilitzats per avaluar riscos per la presència productes químics i tòxics en aliments i mesures per al seu control.
  • Coneixement dels compostos tòxics procedents de la fabricació d'aliments.
  • Capacitat per interpretar les dades obtingudes de l'avaluació del risc i extrapolació a l'ésser humà. Establiment de límits de seguretat.
  • Coneixements bàsics sobre els principals grups microbians relacionats amb els aliments i familiaritzar-se amb els mètodes de classificació microbiana.
  • Capacitat per a l'aplicació de les principals tècniques biològiques i biotecnològiques per a la detecció de microorganismes i la interpretació dels resultats.
  • Ser capaç d'entendre les metodologies per al processament dels aliments.
  • Coneixement dels mètodes més utilitzats en la conservació i transformació d'aliments així com de les tecnologies emergents i tecnologies d'envasament.
  • Capacitat de treball en equip, promoure iniciatives, planificar i prendre decisions en l'àmbit de l'empresa alimentaria.
  • Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb la nutrició, ciència i tecnologia dels aliments i seguretat alimentària, estils de vida i aspectes sanitaris.
  • Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora, amb capacitat de formular hipòtesis, recollir i interpretar la informació per a la resolució de problemes d'acord amb el mètode científic, comprenent la importància i les limitacions del pensament científic en matèria sanitària i nutricional.
  • Planificar, ordenar i canalitzar activitats de manera que s'evitin al màxim els emprevistos, es prevegin i minimitzin els eventuals problemes i s'anticipin les seves solucions.
  • Elaborar i manejar els escrits, informes i procediments d'actuació més idonis per als problemes suscitats.
  • Ser capaços d'obtenir i de seleccionar la informació i les fonts rellevants per a la resolució de problemes, elaboració d'estratègies i assessorament a clients.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Saber avaluar la influència dels components dels aliments en la qualitat d'aquests.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Adquirir habilitats en les tècniques i els mètodes d'análisi que permeten avaluar distints aspectes de la seguretat dels aliments.
  • Adquirir coneixements sobre els procediments reglamentaris en la gestió de la qualitat alimentària.