institutional and business chairsUniversity of València Logo del portal

Inscripcions obertes per al pròxim Valencia Innovation Days (5-6/04/2025)

  • Basketball Chair L'Alqueria del Basket
  • Web and Marketing Unit
  • March 24th, 2025

"Preparació Física. Alçaments olímpics i derivats aplicats” amb ponències a càrrec de Carlos Canet, Enrique Rousselet i Javier Estellés.

Cartell amb el títol de València Innovation *Days.Carlos *Canet, Enrique *Rousselet i Javier Estellés. l'Alqueria del basket, 5 i 6 d'abril de 2025

 

Una nova entrega dels Valencia Innovation Days es durà a terme de la mà de La Càtedra del Bàsquet a L’Alqueria del Basket els dies 5 i 6 d'abril.

Una acció més dins l'aposta de l'entitat per la formació, que va molt més enllà de la pista. La sessió estarà centrada en la "Preparació Física. Aixecaments olímpics i derivats aplicats" i les ponències correran a càrrec de Carlos Canet, Enrique Rousselet i Javier Estellés. L'alumnat universitari gaudirà d'un preu especial reduït en la inscripció.

El seminari estarà dividit en dues jornades i se celebrarà a les instal·lacions de L’Alqueria del Basket els dies 5 i 6 d'abril de 2025 en els horaris de 16:00 a 20:00h i de 9:00 a 13:00, respectivament. Les jornades es podran gaudir de forma presencial únicament i hi haurà un nombre limitat de 20 places. Els protagonistes centraran les seues ponències en la teoria i pràctica dels aixecaments olímpics i el rendiment dels esportistes. Totes les intervencions estaran focalitzades en l'esport de formació i d'elit i continuen la línia de formar als diferents agents involucrats en l'univers de l'esport.

 

Programa de la Jornada

El programa de la jornada és el següent:

Valencia Innovation Days:  5 d'abril

Horari i Contingut

  • 15:30–16:00 Arribada dels assistents i acreditacions.
  • 16:00-17:30 Teoria: Aixecaments olímpics i rendiment atlètic.
  • 10.30-10:50 Descans.
  • 18:00-20:00 Pràctica: Metodologia d'ensenyament del clean and jerk.
  • Adaptació en funció de les característiques de l'esportista

 

Valencia Innovation Days: 6 d'abril

Horari i Contingut

  • 8:30-9:00 Arribada dels assistents i acreditacions.
  • 9:00-10:30 Teoria: Integració dels aixecaments olímpics en programes d'entrenament de força en jugadors de bàsquet
  • 10:30-11:00 Descans
  • 11:00-13:00 Pràctica: metodologia d'ensenyament i integració dels aixecaments olímpics en entrenaments de força amb jugadors de bàsquet. Perfil neuromuscular del jugador, moment de la temporada i tipus de sessió.

 

Sobre els ponents

Carlos Canet és graduat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, així com en Fisioteràpia. Especialista en Entrenament d'Alt Rendiment i en Fisiologia, Carlos també posseeix el títol en Aixecaments Olímpics i PowerLifting. Actualment és formador titular del curs d'Entrenament Personal d'Alt Rendiment i Tècniques Avançades de Musculació.

Per la seua banda, Enrique Rousselet és llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'esport, amb un màster en alt rendiment del Comitè Olímpic Espanyol. Enrique exerceix com a preparador físic de jugadors del circuit ATP i WTA de tennis.

Finalment, Javier Estellés, també és llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, havent realitzat un màster postgrau d'Alt Rendiment Esportiu. Javier ha estat molt lligat a la preparació física en halterofília i rugbi, sent preparador físic de diferents atletes i clubs d'elit.