- Denominació de la proposta
- Àmbit d'actuació
- Entitat
- Categoria de participació
- Descripció
- Resum i destinataris
- Període d'execució i caràcter del projecte
- Finançament
- Informació addicional
1. Denominació de la proposta
- Canal de YouTube de la Càtedra de Fisioteràpia i Discapacitat de la Universidad de Málaga.
2. Àmbit d'actuació
- Nacional.
3. Entitat
- Càtedra de Fisioteràpia i Discapacitat de la Universidad de Málaga.
4. Categoria de participació
- Bones pràctiques en el desenvolupament d'activitats de divulgació i difusió cultural, acadèmica, científica i tecnològica.
5. Descripció
- El canal de YouTube de la Càtedra de Fisioteràpia i Discapacitat serveix com a altaveu de tots els esdeveniments i activitats que realitza la Càtedra per a major difusió dels continguts.
6. Resum i Destinataris
- El canal de YouTube de la Càtedra compta amb més de 100 subscrits i més de 70 videos en els quals s'arrepleguen diferents activitats que ha dut a terme la Càtedra des de la seua creació: ponències del Fòrum de Transferència de tots els anys, resums de les Carreres/Marxes "Prevenir la discapacitat", ponències magistrals, taules-debats, actes inaugurals, les Batalles de Fisioteràpia i repasos de l'any. Gràcies al canal juntament amb l'ús en xarxes socials, es permet a qualsevol persona estar informada de tots els continguts de la Càtedra i ajuden a acostar a la recerca a més gent.
7. Període d'execució i caràcter del projecte
Programa | Activitat | Projecte |
|
8. Finançament
Fons Propis | Fons Externs | Altres |
|
|
9. Informació addicional
Nom | Descripció | Tipus de Recurs |
Fòrum per a l'execució d'activitats acadèmiques, tant docents com investigadores afectes al camp del saber de fisioteràpia | WEB |
Solució a un problema (20%)
- Aquesta aportació a YouTube ajuda a persones que per diferents motius no van poder assistir a l'esdeveniment o desitgen revisionar-ho una altra vegada i puguen fer-ho un nombre il·limitat de vegades. No podem oblidar el seu ús com a repositori de continguts i tampoc el fet que crea una marca de la Càtedra en YouTube que ajuda a promocionar-se.
Resultats reeixits (20%)
- El canal de YouTube té un abast important amb més de 100 subscriptors i quasi 10 000 reproduccions totals entre tots els vídeos disponibles. Aquests vídeos tenen rellevància mundial sent Espanya, Mèxic i Xile els llocs on més es visualitzen. Açò, més els 4000 seguidors del compte i els 800 seguidors de la pàgina de la Càtedra en Facebook, amplia la difusió dels continguts de la Càtedra.
Innovació (10%)
- S'utilitza el portal YouTube, àmpliament conegut com a eina de divulgació per als continguts produïts. La majoria de les visualitzacions són per cerques de gent, però també s'obtenen moltes visualitzacions per vídeos que suggereix el portal a l'usuari.
Sostenibilitat (20%)
- La pràctica té el manteniment assegurat gràcies a la inversió de l'espònsor de la Càtedra, la creació d'esdeveniments per part de la Càtedra i el canal de YouTube. Sempre s'aprofiten les Jornades Científic-Culturals de la Càtedra per a cercar nous recursos i espònsors.
Replicabilitat (20%)
- Usar el repositori de continguts YouTube és una eina molt útil i fàcil que ajuda a arribar a més persones a les xarxes socials.
Sistema d'Avaluació (10%)
- No hi ha creat un sistema que avalue la pràctica en general. Es té en compte la difusió dels vídeos per xarxes socials (interaccions, visualitzacions, comentaris, likes, etc) i el nombre de visites i comentaris en YouTube.