Es pretén assegurar l'estat operatiu dels processos d'anonimització associats a la producció de documentació en l'AEPD que tenen lloc en sistemes d'informació primaris heterogenis , agrupats en quatre sistemes que funcionen d'acord a les diferents necessitats requerides per les diverses unitats administratives de la AEPD Aquests sistemes són: Lotus Notes, registre de fitxers, Sigrid 2, RENO, @ RESTA i altres fonts externes.
L'arquitectura utilitzada pels sistemes de gestió documental de l'AEPD disposa d'un sistema intermedi per al processament de la documentació, que incorporarà una base de dades i metadades per a la catalogació i classificació dels elements.
Les màquines implicades estan virtualitzades amb VMWARE, són sistemes operatius de diferents tipus LINUX REDHAT, WINDOWS 2003. Les bases de dades són ORACLE i MYSQL. El gestor de documentació és Alfresco i el de continguts és XIMDEX. La major part de les aplicacions aquesta desenvolupada en tecnologia JAVA EE, sota servidor APACHE, TOMCAT i JBOSS. S'utilitza SPRING, CVS, MAVEN, JASPER .
D'altra banda, els formularis d'autoavaluació AVALUACIÓ formen part dels serveis oferts via WEB als ciutadans .
Treballs a realitzar :
- Revisió i actualització dels sistemes, procediments, criteris de classificació de la documentació que apliquen el tesaurus comú a tots els elements.
- Revisió i actualització del diccionari de dades perquè faciliti la recerca d'informació tant a usuaris experts com a usuaris inexperts.
- Revisió i actualització dels fluxos de treball que l'AEPD ha de seguir per mantenir al dia del Sistema de Gestió Documental i adaptat a les necessitats de l'AEPD .
- Revisió i actualització de l'ontologia perquè faciliti els procediments d'encapsulat , categorització i publicació de documents i reculli les noves necessitats que es presentin.
- Revisió i actualització del procediment per a la pre- classificació automàtica de documents de l'AEPD .
- Desenvolupament correctiu de les funcionalitats sobre l'arquitectura i eines programari existents en els sistemes d'informació relacionats amb la gestió de la documentació i la seva publicació .
- Gestió dels usuaris, perfils, auditories, espais, tipus de continguts, manteniment de les regles automàtiques i dels flux de treball en el gestor de documentació Alfresco i l'actualització de versions i pegats necessaris.
- Desenvolupament correctiu i preventiu de l'eina d'Auto - Avaluació ( Avalua ) i els sistemes associats.
- Administració del Sistema d'Informes Jurídics.
AGENCIA ESPAÑOLA DE PROTECCION DE DATOS